Regards croisés sur les Escape Games Pédagogiques
Document type :
Autre communication scientifique (congrès sans actes - poster - séminaire...)
Title :
Regards croisés sur les Escape Games Pédagogiques
Author(s) :
Beaussant, Suzon [Auteur]
Alvarez, Julian [Auteur]
Immersive factory [France]
Ludoscience : Studying Video Games [Ludoscience]
Centre de Recherche en Informatique, Signal et Automatique de Lille - UMR 9189 [CRIStAL]
Groupe d'Études et de Recherche Interdisciplinaire en Information et COmmunication - ULR 4073 [GERIICO ]
École supérieure du professorat et de l'éducation - Lille Nord de France [ESPE LNF]
Alvarez, Julian [Auteur]
Immersive factory [France]
Ludoscience : Studying Video Games [Ludoscience]
Centre de Recherche en Informatique, Signal et Automatique de Lille - UMR 9189 [CRIStAL]
Groupe d'Études et de Recherche Interdisciplinaire en Information et COmmunication - ULR 4073 [GERIICO ]
École supérieure du professorat et de l'éducation - Lille Nord de France [ESPE LNF]
Publisher :
MagRH
Publication date :
2022-10-19
Keyword(s) :
Escape Game
Escape Game Pédagogique
Serious Escape Game
Ludopédagogie
Pédagogie
Jeu sérieux
Serious game
Jeux d'évasion
Jeux d'évasion pédagogique
Escape Game Pédagogique
Serious Escape Game
Ludopédagogie
Pédagogie
Jeu sérieux
Serious game
Jeux d'évasion
Jeux d'évasion pédagogique
English keyword(s) :
Escape Game
Serious Escape Game
Serious Game
Ludopedagogy
Edutainment
Pedagogy
Educational Escape Games
Serious Escape Game
Serious Game
Ludopedagogy
Edutainment
Pedagogy
Educational Escape Games
French abstract :
En France, 25% de la population joue régulièrement (chaque mois ou chaque semaine), et le secteur du jeu de société enregistre une croissance à deux chiffres depuis quelques année. Dans cet univers en pleine croissance, ...
Show more >En France, 25% de la population joue régulièrement (chaque mois ou chaque semaine), et le secteur du jeu de société enregistre une croissance à deux chiffres depuis quelques année. Dans cet univers en pleine croissance, les escape games ont la part belle. Les salles d’escapes games fleurissent dans les villes (+32% depuis 2019 malgré la crise sanitaire) et les jeux de cartes du même types (unlock, descapes, exit…) sont désormais légions. Ceci a donc naturellement inspirés les personnes voulant créer des serious games. Aujourd’hui vous pouvez croiser des escapes games un peu partout : les villes en proposent pour découvrir leur patrimoine, les enseignants pour motiver leurs élèves, les musées pour attirer de nouveaux visiteurs... Même les entreprises s’y mettent pour attirer de nouveaux talents ou innover dans leurs séminaires...Lire l'article : http://www.reconquete-rh.org/MagRH18.pdfShow less >
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English abstract : [en]
In France, 25% of the population plays games on a regular basis (monthly or weekly), and the board game sector has seen double-digit growth in recent years. In this fast-growing world, escape games are taking center stage. ...
Show more >In France, 25% of the population plays games on a regular basis (monthly or weekly), and the board game sector has seen double-digit growth in recent years. In this fast-growing world, escape games are taking center stage. Escape game rooms are springing up in towns and cities (+32% since 2019, despite the health crisis), and card games of the same type (unlock, descapes, exit...) are now legion. This has naturally inspired people wanting to create serious games. Today, you'll find escapade games just about everywhere: cities offer them as a way of discovering their heritage, teachers as a way of motivating their pupils, museums as a way of attracting new visitors... Even companies are getting in on the act to attract new talent or innovate their seminars...Read paper: http://www.reconquete-rh.org/MagRH18.pdfShow less >
Show more >In France, 25% of the population plays games on a regular basis (monthly or weekly), and the board game sector has seen double-digit growth in recent years. In this fast-growing world, escape games are taking center stage. Escape game rooms are springing up in towns and cities (+32% since 2019, despite the health crisis), and card games of the same type (unlock, descapes, exit...) are now legion. This has naturally inspired people wanting to create serious games. Today, you'll find escapade games just about everywhere: cities offer them as a way of discovering their heritage, teachers as a way of motivating their pupils, museums as a way of attracting new visitors... Even companies are getting in on the act to attract new talent or innovate their seminars...Read paper: http://www.reconquete-rh.org/MagRH18.pdfShow less >
Language :
Français
Popular science :
Non
Collections :
Source :