Autonomy-Supportive and Controlling Styles ...
Document type :
Article dans une revue scientifique
Permalink :
Title :
Autonomy-Supportive and Controlling Styles of Teaching Opposite or Distinct Teaching Styles?
Author(s) :
Amoura, Camille [Auteur]
Unité de Recherche Pluridisciplinaire Sport, Santé, Société (URePSSS) - ULR 7369 - ULR 4488 [URePSSS]
Berjot, Sophie [Auteur]
Gillet, Nicolas [Auteur]
Caruana, Sylvain [Auteur]
Cohen, Joanna [Auteur]
Finez, Lucie [Auteur]

Unité de Recherche Pluridisciplinaire Sport, Santé, Société (URePSSS) - ULR 7369 - ULR 4488 [URePSSS]
Berjot, Sophie [Auteur]
Gillet, Nicolas [Auteur]
Caruana, Sylvain [Auteur]
Cohen, Joanna [Auteur]
Finez, Lucie [Auteur]
Journal title :
Swiss journal of psychology = Revue suisse de psychologie
Abbreviated title :
Swiss J. Psychol.
Volume number :
74
Pages :
141-158
Publication date :
2015-06-01
ISSN :
1421-0185
English keyword(s) :
performance
self-determined motivation
need-thwarting
need satisfaction
interpersonal style
self-determined motivation
need-thwarting
need satisfaction
interpersonal style
HAL domain(s) :
Sciences du Vivant [q-bio]
Language :
Anglais
Audience :
Internationale
Popular science :
Non
Administrative institution(s) :
Univ. Littoral Côte d’Opale
Univ. Artois
Université de Lille
Univ. Artois
Université de Lille
Research team(s) :
Atelier Sociologie, Histoire, Éducation, Représentations, Pratiques et Activités Sportives (SHERPAS)
Submission date :
2019-09-24T07:29:10Z