• English
    • français
  • Help
  •  | 
  • Contact
  •  | 
  • About
  •  | 
  • Login
  • HAL portal
  •  | 
  • Pages Pro
  • EN
  •  / 
  • FR
View Item 
  •   LillOA Home
  • Liste des unités
  • Centre de Recherche en Informatique, Signal et Automatique de Lille (CRIStAL) - UMR 9189
  • View Item
  •   LillOA Home
  • Liste des unités
  • Centre de Recherche en Informatique, Signal et Automatique de Lille (CRIStAL) - UMR 9189
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Applying Model Driven Engineering Techniques ...
  • BibTeX
  • CSV
  • Excel
  • RIS

Document type :
Article dans une revue scientifique
Title :
Applying Model Driven Engineering Techniques and Tools to the Planets Game Learning Scenario
Author(s) :
Nodenot, Thierry [Auteur]
Laboratoire Informatique de l'Université de Pau et des Pays de l'Adour [LIUPPA]
Caron, Pierre-Andre [Auteur] orcid refId
Laboratoire d'Informatique Fondamentale de Lille [LIFL]
Le Pallec, Xavier [Auteur] refId
Composition de modèles pour l'ingénierie logicielle [COCOA]
Laforcade, Pierre [Auteur]
Laboratoire d'Informatique de l'Université du Maine [LIUM]
Journal title :
Journal of Interactive Media in Education
Pages :
http://jime.open.ac.uk/2008/23/
Publisher :
Open University, Knowledge Media Institute
Publication date :
2008-12-19
ISSN :
1365-893X
English keyword(s) :
Visual Instructional Design Languages
Learning Management Systems (LMS)
Metamodeling techniques and tools
UML profiles
Meta-Object Facility (MOF)
Graphical Modeling Framework (GMF)
Model transformation
HAL domain(s) :
Informatique [cs]/Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain
Sciences de l'Homme et Société/Education
English abstract : [en]
CPM (Cooperative Problem-Based learning Metamodel) is a visual language for the instructional design of Problem-Based Learning (PBL) situations. This language is a UML profile implemented on top of the Objecteering UML ...
Show more >
CPM (Cooperative Problem-Based learning Metamodel) is a visual language for the instructional design of Problem-Based Learning (PBL) situations. This language is a UML profile implemented on top of the Objecteering UML Case tool. In this article, we first present the way we used CPM language to bring about the pedagogical transposition of the planets game learning scenario. Then, we propose some related works conducted to improve CPM usability: on the one hand, we outline a MOF solution and an Eclipse GMF solution instead of the UML profile approach. On the other hand, we propose some explanations about transforming CPM models into LMS compliant data, and tool functionality.Show less >
Language :
Anglais
Peer reviewed article :
Oui
Audience :
Internationale
Popular science :
Non
Comment :
24 pages
Collections :
  • Centre de Recherche en Informatique, Signal et Automatique de Lille (CRIStAL) - UMR 9189
Source :
Harvested from HAL
Files
Thumbnail
  • https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00372414/document
  • Open access
  • Access the document
Thumbnail
  • https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00372414/document
  • Open access
  • Access the document
Thumbnail
  • https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00372414/document
  • Open access
  • Access the document
Université de Lille

Mentions légales
Université de Lille © 2017