• English
    • français
  • Help
  •  | 
  • Contact
  •  | 
  • About
  •  | 
  • Login
  • HAL portal
  •  | 
  • Pages Pro
  • EN
  •  / 
  • FR
View Item 
  •   LillOA Home
  • Liste des unités
  • Centre Interuniversitaire de Recherche en Éducation de Lille (CIREL) - ULR 4354
  • View Item
  •   LillOA Home
  • Liste des unités
  • Centre Interuniversitaire de Recherche en Éducation de Lille (CIREL) - ULR 4354
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Des écoles différentes? Perspectives ...
  • BibTeX
  • CSV
  • Excel
  • RIS

Document type :
Partie d'ouvrage
Title :
Des écoles différentes? Perspectives internationales
Author(s) :
Viaud, Marie-Laure [Auteur]
Récifes-CIREL
Scientific editor(s) :
Editions Alphyl
Book title :
L'école autrement? Les pédagogies alternatives en débat
Publication place :
Genève
Publication date :
2021-11-01
ISBN :
978-2-88930-399-1
Keyword(s) :
Ecole
Pédagogies actives
Pédagogies nouvelles
Pédagogie Freinet
Pédagogie Montessori
innovations
HAL domain(s) :
Sciences de l'Homme et Société
French abstract :
Les écoles et les pédagogies alternatives, bien que toujours minoritaires et à la marge des systèmes scolaires, suscitent un intérêt de plus en plus marqué depuis les années 2000, et ce sur les cinq continents. L’analyse ...
Show more >
Les écoles et les pédagogies alternatives, bien que toujours minoritaires et à la marge des systèmes scolaires, suscitent un intérêt de plus en plus marqué depuis les années 2000, et ce sur les cinq continents. L’analyse comparée de la situation socio-politique et pédagogique des écoles alternatives dans dix pays contrastés montre que l’influence du contexte socio-politique sur l’essor de ces pédagogies est essentielle et elle permet de proposer une typologie des pratiques pédagogiques effectives.Show less >
English abstract : [en]
Alternative schools and pedagogies, although still in the minority and on the fringes of school systems, have increased interest since the 2000s, on all five continents. The comparative analysis of the socio-political and ...
Show more >
Alternative schools and pedagogies, although still in the minority and on the fringes of school systems, have increased interest since the 2000s, on all five continents. The comparative analysis of the socio-political and pedagogical situation of alternative schools in ten contrasting countries shows that the influence of the socio-political context on the development of these pedagogies is essential, and proposes a typology of effective pedagogical practices.Show less >
Language :
Français
Audience :
Internationale
Popular science :
Non
Collections :
  • Centre Interuniversitaire de Recherche en Éducation de Lille (CIREL) - ULR 4354
Source :
Harvested from HAL
Files
Thumbnail
  • https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-03622657/document
  • Open access
  • Access the document
Thumbnail
  • https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-03622657/document
  • Open access
  • Access the document
Université de Lille

Mentions légales
Université de Lille © 2017