Le magasin de la mode circulaire : Un ...
Document type :
Autre communication scientifique (congrès sans actes - poster - séminaire...): Communication dans un congrès avec actes
Permalink :
Title :
Le magasin de la mode circulaire : Un possible vecteur de sobriété ?
Author(s) :
Conference title :
18ème congrés du Réseau International de la Recherche sur les Organisations et le Développement Durable
City :
LILLE
Country :
France
Start date of the conference :
2023-10-17
Publication date :
2023-10-18
Keyword(s) :
magasin
mode circulaire
sobriété
consommateurs
services
104 av Peuple Belge
59800 Lille
mode circulaire
sobriété
consommateurs
services
104 av Peuple Belge
59800 Lille
English keyword(s) :
Store
circular fashion
sufficiency
consumers
services
circular fashion
sufficiency
consumers
services
HAL domain(s) :
Sciences de l'Homme et Société/Gestion et management
French abstract :
Cette recherche vise à investiguer comment le magasin peut jouer le rôle de vecteur de la sobriété auprès des consommateurs en mobilisant la théorie des R de l’économie circulaire. D’une part, une étude quantitative est ...
Show more >Cette recherche vise à investiguer comment le magasin peut jouer le rôle de vecteur de la sobriété auprès des consommateurs en mobilisant la théorie des R de l’économie circulaire. D’une part, une étude quantitative est menée auprès d’un échantillon de 1000 consommateurs pour comprendre leur perception vis-à-vis des services proposés par les magasins de la mode circulaire. D’autre part, une étude qualitative de type ethnographique est déployée auprès des magasins de la mode circulaire pour analyser l’organisation des services qui favorisent la logique du “moins” plutôt que la logique du “mieux” dans l’accompagnement desconsommateurs.Show less >
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English abstract : [en]
This study seeks to explore the store's potential as a catalyst for consumer sufficiency by applying the principles of the R theory within the circular economy. A quantitative analysis, involving a sample of 1000 consumers, ...
Show more >This study seeks to explore the store's potential as a catalyst for consumer sufficiency by applying the principles of the R theory within the circular economy. A quantitative analysis, involving a sample of 1000 consumers, is conducted to comprehend their perceptions of the services provided by circular fashion stores. This is complemented by an ethnographic investigation into the services implemented within circular fashion stores. The objective is to analyze the organization of the services that promote the "consume less" approach rather than the "consume better" approach.Show less >
Show more >This study seeks to explore the store's potential as a catalyst for consumer sufficiency by applying the principles of the R theory within the circular economy. A quantitative analysis, involving a sample of 1000 consumers, is conducted to comprehend their perceptions of the services provided by circular fashion stores. This is complemented by an ethnographic investigation into the services implemented within circular fashion stores. The objective is to analyze the organization of the services that promote the "consume less" approach rather than the "consume better" approach.Show less >
Language :
Français
Peer reviewed article :
Oui
Audience :
Internationale
Popular science :
Non
Collections :
Source :
Submission date :
2024-11-16T05:52:42Z
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- _RIODD%202023%20_%20Changer%20ou%20s%E2%80%99effondrer%20-%20Yasmine%20ALLOUAT.pdf
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