Cross-cultural comparative examination of ...
Document type :
Article dans une revue scientifique
Permalink :
Title :
Cross-cultural comparative examination of the Academic Motivation Scale using exploratory structural equation modeling
Author(s) :
Toth-Kiraly, Istvan [Auteur]
Orosz, Gabor [Auteur]
Dombi, Edina [Auteur]
Jagodics, Balazs [Auteur]
Farkas, David [Auteur]
Amoura, Camille [Auteur]
Unité de Recherche Pluridisciplinaire Sport, Santé, Société (URePSSS) - ULR 7369 - ULR 4488 [URePSSS]
Orosz, Gabor [Auteur]
Dombi, Edina [Auteur]
Jagodics, Balazs [Auteur]
Farkas, David [Auteur]
Amoura, Camille [Auteur]

Unité de Recherche Pluridisciplinaire Sport, Santé, Société (URePSSS) - ULR 7369 - ULR 4488 [URePSSS]
Journal title :
Personality and Individual Differences
Abbreviated title :
Pers. Individ. Differ.
Volume number :
106
Pages :
130-135
Publication date :
2017-02-01
ISSN :
0191-8869
English keyword(s) :
Confirmatory factor analysis (CFA)
Academic Motivation Scale (AMS)
Exploratory structural equation modeling (ESEM)
Measurement invariance
Temporal stability
Academic Motivation Scale (AMS)
Exploratory structural equation modeling (ESEM)
Measurement invariance
Temporal stability
HAL domain(s) :
Sciences du Vivant [q-bio]
Language :
Anglais
Audience :
Internationale
Popular science :
Non
Administrative institution(s) :
Univ. Littoral Côte d’Opale
Univ. Artois
Université de Lille
Univ. Artois
Université de Lille
Research team(s) :
Atelier Sociologie, Histoire, Éducation, Représentations, Pratiques et Activités Sportives (SHERPAS)
Submission date :
2019-09-24T07:29:11Z