Comparison of Continuous and Discrete ...
Type de document :
Communication dans un congrès avec actes
URL permanente :
Titre :
Comparison of Continuous and Discrete Variable Transmissions for Parallel HEVs
Auteur(s) :
Desreveaux, Anatole [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Mayet, Clément [Auteur]
Laboratoire d’Électrotechnique et d’Électronique de Puissance - ULR 2697 [L2EP]
Bouscayrol, Alain [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Hofman, T. [Auteur]
Eindhoven University of Technology [Eindhoven] [TU/e]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Mayet, Clément [Auteur]
Laboratoire d’Électrotechnique et d’Électronique de Puissance - ULR 2697 [L2EP]
Bouscayrol, Alain [Auteur]

Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Hofman, T. [Auteur]
Eindhoven University of Technology [Eindhoven] [TU/e]
Titre de la manifestation scientifique :
2016 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference (VPPC)
Ville :
Hangzhou
Pays :
France
Date de début de la manifestation scientifique :
2016-10-17
Éditeur :
IEEE
Discipline(s) HAL :
Sciences de l'ingénieur [physics]
Résumé en anglais : [en]
Parallel Hybrid Electric Vehicles (HEVs) with Discrete and Continuous Variable Transmissions (DVT and CVT) are studied. A common Energetic Macroscopic Representation (EMR) is developed for both kinds of parallel HEVs. Then, ...
Lire la suite >Parallel Hybrid Electric Vehicles (HEVs) with Discrete and Continuous Variable Transmissions (DVT and CVT) are studied. A common Energetic Macroscopic Representation (EMR) is developed for both kinds of parallel HEVs. Then, a common control structure is deduced from this EMR. Optimization-based Energy Management Strategies (EMSs) are developed. Simulation results are provided and comparison between Parallel HEVs with CVT and DVT are presented.Lire moins >
Lire la suite >Parallel Hybrid Electric Vehicles (HEVs) with Discrete and Continuous Variable Transmissions (DVT and CVT) are studied. A common Energetic Macroscopic Representation (EMR) is developed for both kinds of parallel HEVs. Then, a common control structure is deduced from this EMR. Optimization-based Energy Management Strategies (EMSs) are developed. Simulation results are provided and comparison between Parallel HEVs with CVT and DVT are presented.Lire moins >
Langue :
Anglais
Comité de lecture :
Oui
Audience :
Internationale
Vulgarisation :
Non
Équipe(s) de recherche :
Équipe Commande
Date de dépôt :
2020-05-15T13:24:56Z
2021-11-19T13:19:06Z
2021-11-19T13:19:06Z