Adaptive optimisation-based strategy of a ...
Type de document :
Communication dans un congrès avec actes
URL permanente :
Titre :
Adaptive optimisation-based strategy of a battery/supercapacitor system for EV
Auteur(s) :
CASTAINGS, Ali [Auteur]
Laboratoire d’Électrotechnique et d’Électronique de Puissance - ULR 2697 [L2EP]
Lhomme, Walter [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Trigui, Rochdi [Auteur]
Laboratoire Transports et Environnement [IFSTTAR/AME/LTE]
Bouscayrol, Alain [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
REDONDO-IGLESIAS, Eduardo [Auteur]
Laboratoire Transports et Environnement [IFSTTAR/AME/LTE]
Laboratoire d’Électrotechnique et d’Électronique de Puissance - ULR 2697 [L2EP]
Lhomme, Walter [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Trigui, Rochdi [Auteur]
Laboratoire Transports et Environnement [IFSTTAR/AME/LTE]
Bouscayrol, Alain [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
REDONDO-IGLESIAS, Eduardo [Auteur]
Laboratoire Transports et Environnement [IFSTTAR/AME/LTE]
Titre de la manifestation scientifique :
IEEE VPPC 2015 - Vehicular Power and Propulsion Conference
Ville :
MONTREAL
Pays :
Canada
Date de début de la manifestation scientifique :
2015-10-19
Titre de l’ouvrage :
IEEE VPPC 2015 - Vehicular Power and Propulsion Conference
Date de publication :
2015-01-01
Mot(s)-clé(s) :
BATTERIE
CYCLE DE CONDUITE
OPTIMUM
VEHICULE ELECTRIQUE
CYCLE DE CONDUITE
OPTIMUM
VEHICULE ELECTRIQUE
Mot(s)-clé(s) en anglais :
BATTERY
ELECTRIC VEHICLE
OPTIMISATION
ENERGY MANAGEMENT
SUPERCAPACITOR
ELECTRIC VEHICLE
OPTIMISATION
ENERGY MANAGEMENT
SUPERCAPACITOR
Discipline(s) HAL :
Sciences de l'ingénieur [physics]/Autre
Résumé en anglais : [en]
Optimisation-based Energy Management Strategies for hybrid and electric vehicles have to face some issues for realtime applications. In this study, an online adaptive optimisationbased strategy is used for an electric ...
Lire la suite >Optimisation-based Energy Management Strategies for hybrid and electric vehicles have to face some issues for realtime applications. In this study, an online adaptive optimisationbased strategy is used for an electric vehicle with a Hybrid Energy Storage System including supercapacitors and batteries. The SCs voltage limitations are taken into account by using a feedback control. Indeed the voltage limitation is a key point for safe operations in the vehicle. A comparison with a more classical optimisation-based method is performed by simulations on a normalised driving cycle. The results point out a more effective behaviour of the adaptive strategy.Lire moins >
Lire la suite >Optimisation-based Energy Management Strategies for hybrid and electric vehicles have to face some issues for realtime applications. In this study, an online adaptive optimisationbased strategy is used for an electric vehicle with a Hybrid Energy Storage System including supercapacitors and batteries. The SCs voltage limitations are taken into account by using a feedback control. Indeed the voltage limitation is a key point for safe operations in the vehicle. A comparison with a more classical optimisation-based method is performed by simulations on a normalised driving cycle. The results point out a more effective behaviour of the adaptive strategy.Lire moins >
Langue :
Anglais
Comité de lecture :
Oui
Audience :
Internationale
Vulgarisation :
Non
Commentaire :
IEEE VPPC 2015 - Vehicular Power and Propulsion Conference, MONTREAL, CANADA, 19-/10/2015 - 22/10/2015
Équipe(s) de recherche :
Équipe Commande
Date de dépôt :
2020-05-15T14:02:54Z
2022-03-08T15:55:42Z
2022-03-16T13:47:20Z
2022-03-08T15:55:42Z
2022-03-16T13:47:20Z