Energy Planning for Unmanned Over-Actuated ...
Type de document :
Communication dans un congrès avec actes
Titre :
Energy Planning for Unmanned Over-Actuated Road Vehicle
Auteur(s) :
Bensekrane, Ismail [Auteur]
Centre de Recherche en Informatique, Signal et Automatique de Lille - UMR 9189 [CRIStAL]
Kumar, Pushpendra [Auteur]
Centre de Recherche en Informatique, Signal et Automatique de Lille - UMR 9189 [CRIStAL]
Melingui, Achille [Auteur]
Coelen, Vincent [Auteur]
LAGIS-MOCIS
Amara, Yacine [Auteur]
Groupe de Recherche en Electrotechnique et Automatique du Havre [GREAH]
Merzouki, Rochdi [Auteur]
Centre de Recherche en Informatique, Signal et Automatique de Lille - UMR 9189 [CRIStAL]
Centre de Recherche en Informatique, Signal et Automatique de Lille - UMR 9189 [CRIStAL]
Kumar, Pushpendra [Auteur]
Centre de Recherche en Informatique, Signal et Automatique de Lille - UMR 9189 [CRIStAL]
Melingui, Achille [Auteur]
Coelen, Vincent [Auteur]
LAGIS-MOCIS
Amara, Yacine [Auteur]
Groupe de Recherche en Electrotechnique et Automatique du Havre [GREAH]
Merzouki, Rochdi [Auteur]
Centre de Recherche en Informatique, Signal et Automatique de Lille - UMR 9189 [CRIStAL]
Titre de la manifestation scientifique :
2018 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference (VPPC)
Ville :
Chicago
Pays :
Etats-Unis d'Amérique
Date de début de la manifestation scientifique :
2018-08-27
Titre de la revue :
2018 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference (VPPC)
Éditeur :
IEEE
Mot(s)-clé(s) en anglais :
Power consumption estimation
Energy planning management
Neuro-Fuzzy modeling
Dynamic programming
Energy planning management
Neuro-Fuzzy modeling
Dynamic programming
Discipline(s) HAL :
Sciences de l'ingénieur [physics]/Automatique / Robotique
Sciences de l'ingénieur [physics]/Energie électrique
Sciences de l'ingénieur [physics]/Energie électrique
Résumé en anglais : [en]
Energy planning for unmanned road vehicles (URV)s is an important step for the management of the autonomous driving. This energy planning depends on the model for power consumption estimation related to URVs. Generally ...
Lire la suite >Energy planning for unmanned road vehicles (URV)s is an important step for the management of the autonomous driving. This energy planning depends on the model for power consumption estimation related to URVs. Generally URVs are over-actuated, and this property leads to multiple kinematic configurations for driving. Consequently, it adds more constraints and more complexity for energy planning. In this paper, a Neuro-Fuzzy model is developed for power consumption estimation for different driving modes configurations of URV. Furthermore, a dynamic programming algorithm is applied to find the optimal velocity profile, and the optimal configuration mode in each segment of the road for an over-actuated URV called RobuCAR, used for experimental validation.Lire moins >
Lire la suite >Energy planning for unmanned road vehicles (URV)s is an important step for the management of the autonomous driving. This energy planning depends on the model for power consumption estimation related to URVs. Generally URVs are over-actuated, and this property leads to multiple kinematic configurations for driving. Consequently, it adds more constraints and more complexity for energy planning. In this paper, a Neuro-Fuzzy model is developed for power consumption estimation for different driving modes configurations of URV. Furthermore, a dynamic programming algorithm is applied to find the optimal velocity profile, and the optimal configuration mode in each segment of the road for an over-actuated URV called RobuCAR, used for experimental validation.Lire moins >
Langue :
Anglais
Comité de lecture :
Oui
Audience :
Internationale
Vulgarisation :
Non
Collections :
Source :
Fichiers
- https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02053362/document
- Accès libre
- Accéder au document
- https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02053362/document
- Accès libre
- Accéder au document
- https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02053362/document
- Accès libre
- Accéder au document
- document
- Accès libre
- Accéder au document
- 08604990.pdf
- Accès libre
- Accéder au document
- 08604990.pdf
- Accès libre
- Accéder au document