Spatial Interfaces and Interactive 3D ...
Type de document :
Compte-rendu et recension critique d'ouvrage
DOI :
Titre :
Spatial Interfaces and Interactive 3D Environments for Immersive Musical Performances
Auteur(s) :
Berthaut, Florent [Auteur]
Méthodes et outils pour l'Interaction à gestes [MINT2]
Hachet, Martin [Auteur]
Popular interaction with 3d content [Potioc]
Méthodes et outils pour l'Interaction à gestes [MINT2]
Hachet, Martin [Auteur]
Popular interaction with 3d content [Potioc]
Titre de la revue :
IEEE Computer Graphics and Applications
Pagination :
82 - 87
Éditeur :
Institute of Electrical and Electronics Engineers
Date de publication :
2016-09-01
ISSN :
0272-1716
Discipline(s) HAL :
Informatique [cs]/Interface homme-machine [cs.HC]
Résumé en anglais : [en]
The power of interactive 3D graphics, immersive displays, and spatial interfaces is still under-explored in domains where the main target is to enhance creativity and emotional experiences. This article presents a set of ...
Lire la suite >The power of interactive 3D graphics, immersive displays, and spatial interfaces is still under-explored in domains where the main target is to enhance creativity and emotional experiences. This article presents a set of work the attempts to extent the frontiers of music creation as well as the experience of audiences attending to digital performances. The goal is to connect sounds to interactive 3D graphics that musicians can interact with and the audience can observe.Lire moins >
Lire la suite >The power of interactive 3D graphics, immersive displays, and spatial interfaces is still under-explored in domains where the main target is to enhance creativity and emotional experiences. This article presents a set of work the attempts to extent the frontiers of music creation as well as the experience of audiences attending to digital performances. The goal is to connect sounds to interactive 3D graphics that musicians can interact with and the audience can observe.Lire moins >
Langue :
Anglais
Vulgarisation :
Non
Collections :
Source :
Fichiers
- https://hal.inria.fr/hal-01374911/document
- Accès libre
- Accéder au document
- https://hal.inria.fr/hal-01374911/file/drile.jpg
- Accès libre
- Accéder au document
- https://hal.inria.fr/hal-01374911/document
- Accès libre
- Accéder au document
- https://hal.inria.fr/hal-01374911/document
- Accès libre
- Accéder au document
- document
- Accès libre
- Accéder au document
- CGA.pdf
- Accès libre
- Accéder au document
- drile.jpg
- Accès libre
- Accéder au document
- CGA.pdf
- Accès libre
- Accéder au document
- document
- Accès libre
- Accéder au document
- CGA.pdf
- Accès libre
- Accéder au document
- drile.jpg
- Accès libre
- Accéder au document