Infinite Gardens of Earthly Delights: A ...
Type de document :
Article dans une revue scientifique: Article original
URL permanente :
Titre :
Infinite Gardens of Earthly Delights: A Visual and Kinesthetic Model for Perceiving Dance
Auteur(s) :
Titre de la revue :
Dance Chronicle
Numéro :
41
Pagination :
p.239-252
Date de publication :
2018
Mot(s)-clé(s) en anglais :
Atlas
mapping contemporary Israeli dance
visual arts
Gaga
Aby Warburg’s atlas
intermedial knowledge
choreography
mapping contemporary Israeli dance
visual arts
Gaga
Aby Warburg’s atlas
intermedial knowledge
choreography
Discipline(s) HAL :
Sciences de l'Homme et Société/Art et histoire de l'art
Résumé :
Cet article offre un nouveau modèle d’analyse d’oeuvre, aux dimensions kinétiques et visuels, inspiré par l’atlas waburgien, qui contient plusieurs outils pour saisir le geste créateur du peintre/chorégraphe, et des ...
Lire la suite >Cet article offre un nouveau modèle d’analyse d’oeuvre, aux dimensions kinétiques et visuels, inspiré par l’atlas waburgien, qui contient plusieurs outils pour saisir le geste créateur du peintre/chorégraphe, et des résonances geste peint/geste performé.Lire moins >
Lire la suite >Cet article offre un nouveau modèle d’analyse d’oeuvre, aux dimensions kinétiques et visuels, inspiré par l’atlas waburgien, qui contient plusieurs outils pour saisir le geste créateur du peintre/chorégraphe, et des résonances geste peint/geste performé.Lire moins >
Résumé en anglais : [en]
This essay explores the possibilities afforded the viewer through the creation of a virtual visual and kinesthetic arts atlas, along the lines of the one conceived by the German art historian Aby Warburg in 1929. Such an ...
Lire la suite >This essay explores the possibilities afforded the viewer through the creation of a virtual visual and kinesthetic arts atlas, along the lines of the one conceived by the German art historian Aby Warburg in 1929. Such an atlas provides dance scholars with the tools to enhance their perceptions of dance and other visual art and video works through applying a kaleidoscopic mapping strategy. I describe my creation of a visual and kinesthetic atlas, paying special attention to detecting subtexts that may be read across a range of kinetic metaphors, symbols, and motifs in selected works by Ohad Naharin, Sharon Eyal and Gai Behar, Roy Assaf, Noa Zuk, and Ohad Fishof.Lire moins >
Lire la suite >This essay explores the possibilities afforded the viewer through the creation of a virtual visual and kinesthetic arts atlas, along the lines of the one conceived by the German art historian Aby Warburg in 1929. Such an atlas provides dance scholars with the tools to enhance their perceptions of dance and other visual art and video works through applying a kaleidoscopic mapping strategy. I describe my creation of a visual and kinesthetic atlas, paying special attention to detecting subtexts that may be read across a range of kinetic metaphors, symbols, and motifs in selected works by Ohad Naharin, Sharon Eyal and Gai Behar, Roy Assaf, Noa Zuk, and Ohad Fishof.Lire moins >
Langue :
Anglais
Comité de lecture :
Oui
Audience :
Internationale
Vulgarisation :
Non
Établissement(s) :
Université de Lille
Collections :
Date de dépôt :
2024-01-10T14:47:44Z
2024-02-05T13:57:23Z
2024-02-05T13:57:23Z