Serious game
Document type :
Rapport de recherche
Title :
Serious game
Alternative title :
2ème édition• Formation & Enseignement• Santé• Défense & Sécurité• Information & Communication
Author(s) :
Michaud, Laurent [Auteur]
Alvarez, Julian [Auteur]
École supérieure du professorat et de l'éducation - Lille Nord de France [ESPE LNF]
Groupe d'Études et de Recherche Interdisciplinaire en Information et COmmunication - ULR 4073 [GERIICO ]
Alvarez, Véronique [Auteur]
Ludoscience : Studying Video Games [Ludoscience]
Djaouti, Damien [Auteur]
Alvarez, Julian [Auteur]
École supérieure du professorat et de l'éducation - Lille Nord de France [ESPE LNF]
Groupe d'Études et de Recherche Interdisciplinaire en Information et COmmunication - ULR 4073 [GERIICO ]
Alvarez, Véronique [Auteur]
Ludoscience : Studying Video Games [Ludoscience]
Djaouti, Damien [Auteur]
Institution :
IDATE
Publication date :
2010-06-10
Keyword(s) :
Etude
Marché
Serious game
Serious Play
Education
Défense
Marché
Serious game
Serious Play
Education
Défense
English keyword(s) :
Serious game
Market
Serious Play
Study
Education
Defence
Health
Market
Serious Play
Study
Education
Defence
Health
French abstract :
Cette étude présente les différents marchés du Serious Game à partir d'une analyse systématique des technologies, des usages et des métiers, en détaillant particulièrement les étapes clés de la conception, du développement ...
Show more >Cette étude présente les différents marchés du Serious Game à partir d'une analyse systématique des technologies, des usages et des métiers, en détaillant particulièrement les étapes clés de la conception, du développement et de la diffusion. Elle présente également les perspectives pour chaque segment de marché.Show less >
Show more >Cette étude présente les différents marchés du Serious Game à partir d'une analyse systématique des technologies, des usages et des métiers, en détaillant particulièrement les étapes clés de la conception, du développement et de la diffusion. Elle présente également les perspectives pour chaque segment de marché.Show less >
English abstract : [en]
This report analyses the different Serious Game markets through a systematic examination of the technologies, the uses made of the games and the different professions involved, with particular focus on the key stages of ...
Show more >This report analyses the different Serious Game markets through a systematic examination of the technologies, the uses made of the games and the different professions involved, with particular focus on the key stages of design, development and distribution. It also explores the outlook for each market segment...Show less >
Show more >This report analyses the different Serious Game markets through a systematic examination of the technologies, the uses made of the games and the different professions involved, with particular focus on the key stages of design, development and distribution. It also explores the outlook for each market segment...Show less >
Language :
Anglais
Collections :
Source :
Files
- document
- Open access
- Access the document
- 10213---Serious-Games-VA.pdf
- Open access
- Access the document
- document
- Open access
- Access the document
- 10213---Serious-Games-VA.pdf
- Open access
- Access the document