Serious, un « Carcan ludique » ?
Document type :
Communication dans un congrès avec actes
Title :
Serious, un « Carcan ludique » ?
Author(s) :
Alvarez, Julian [Auteur]
Immersive factory [France]
Ludoscience : Studying Video Games [Ludoscience]
Centre de Recherche en Informatique, Signal et Automatique de Lille - UMR 9189 [CRIStAL]
Groupe d'Études et de Recherche Interdisciplinaire en Information et COmmunication - ULR 4073 [GERIICO ]
École supérieure du professorat et de l'éducation - Lille Nord de France [ESPE LNF]
Immersive factory [France]
Ludoscience : Studying Video Games [Ludoscience]
Centre de Recherche en Informatique, Signal et Automatique de Lille - UMR 9189 [CRIStAL]
Groupe d'Études et de Recherche Interdisciplinaire en Information et COmmunication - ULR 4073 [GERIICO ]
École supérieure du professorat et de l'éducation - Lille Nord de France [ESPE LNF]
Conference title :
Séminaire d'axe 3 GERIICO, Université de Lille
Conference organizers(s) :
Laure Bolka
City :
Lille
Country :
France
Start date of the conference :
2024-02-22
Keyword(s) :
Serious game
Jeux sérieux
Jeux
Instrumentalisation
Ethique
Jeux sérieux
Jeux
Instrumentalisation
Ethique
English keyword(s) :
Serious game
Game
Instrumentalization
Ethics
Game
Instrumentalization
Ethics
French abstract :
Présentation destiné à illustrer au laboratoire Gériico des travaux de recherche en lien avec l'instrumentalisation du jeu, notamment dans le cadre de l'entreprise et à l'école. L'objectif étant d'ouvrir des perspectives ...
Show more >Présentation destiné à illustrer au laboratoire Gériico des travaux de recherche en lien avec l'instrumentalisation du jeu, notamment dans le cadre de l'entreprise et à l'école. L'objectif étant d'ouvrir des perspectives de recherche à développer dans le cadre du laboratoire et notamment avec l'axe 3.Show less >
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English abstract : [en]
Presentation intended to illustrate research work at the Gériico laboratory linked to the instrumentalization of games, particularly in the context of business and at school. The objective is to open up research perspectives ...
Show more >Presentation intended to illustrate research work at the Gériico laboratory linked to the instrumentalization of games, particularly in the context of business and at school. The objective is to open up research perspectives to be developed within the laboratory and in particular with axis 3.Show less >
Show more >Presentation intended to illustrate research work at the Gériico laboratory linked to the instrumentalization of games, particularly in the context of business and at school. The objective is to open up research perspectives to be developed within the laboratory and in particular with axis 3.Show less >
Language :
Français
Peer reviewed article :
Oui
Audience :
Internationale
Popular science :
Non
Collections :
Source :