Thermal modelling of a car alternator with ...
Type de document :
Article dans une revue scientifique
URL permanente :
Titre :
Thermal modelling of a car alternator with claw poles using 2D finite element software
Auteur(s) :
Brisset, stéphane [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Hecquet, Michel [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Brochet, Pascal [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - EA 2697

Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Hecquet, Michel [Auteur]

Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Brochet, Pascal [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - EA 2697
Titre de la revue :
COMPEL: The International Journal for Computation and Mathematics in Electrical and Electronic Engineering
Éditeur :
Emerald
Date de publication :
2001-08
ISSN :
0332-1649
Mot(s)-clé(s) en anglais :
thermal hybrid
Kirchhoff network
finite element model
thermal modelization
car alternator
claw pole
conductivity
Kirchhoff network
finite element model
thermal modelization
car alternator
claw pole
conductivity
Discipline(s) HAL :
Sciences de l'ingénieur [physics]
Sciences de l'ingénieur [physics]/Energie électrique
Sciences de l'ingénieur [physics]/Acoustique [physics.class-ph]
Sciences de l'ingénieur [physics]/Energie électrique
Sciences de l'ingénieur [physics]/Acoustique [physics.class-ph]
Résumé en anglais : [en]
A car alternator with claw poles is typically a 3D device because its shape is not axi-symmetrical nor XY-symmetrical. A 3D finite element model can be useful to simulate the thermic behavior of the machine but is rarely ...
Lire la suite >A car alternator with claw poles is typically a 3D device because its shape is not axi-symmetrical nor XY-symmetrical. A 3D finite element model can be useful to simulate the thermic behavior of the machine but is rarely available. In this paper, it is shown that a 2D simulation can fit even if all the thermal phenomenon relating to the missing direction are neglected. The alternator have been modeled in two different sections to show their respective reliability. Moreover, thermal hybrid conductivities have been defined to take into account the succession of the different materials in the missing direction.Lire moins >
Lire la suite >A car alternator with claw poles is typically a 3D device because its shape is not axi-symmetrical nor XY-symmetrical. A 3D finite element model can be useful to simulate the thermic behavior of the machine but is rarely available. In this paper, it is shown that a 2D simulation can fit even if all the thermal phenomenon relating to the missing direction are neglected. The alternator have been modeled in two different sections to show their respective reliability. Moreover, thermal hybrid conductivities have been defined to take into account the succession of the different materials in the missing direction.Lire moins >
Langue :
Anglais
Comité de lecture :
Oui
Audience :
Internationale
Vulgarisation :
Non
Équipe(s) de recherche :
Équipe Outils et Méthodes Numériques
Date de dépôt :
2020-05-15T13:36:12Z
2022-03-08T17:36:12Z
2022-03-08T17:36:12Z
Fichiers
- https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01731167/document
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