Application du modèle Entité-Composant-Système ...
Document type :
Communication dans un congrès avec actes
Title :
Application du modèle Entité-Composant-Système à la programmation d'interactions
Author(s) :
Raffaillac, Thibault [Auteur]
Technology and knowledge for interaction [LOKI]
Huot, Stephane [Auteur]
Technology and knowledge for interaction [LOKI]
Technology and knowledge for interaction [LOKI]
Huot, Stephane [Auteur]
Technology and knowledge for interaction [LOKI]
Scientific editor(s) :
AFIHM
Conference title :
IHM 2018 - 30eme conférence francophone sur l'Interaction Homme-Machine
City :
Brest
Country :
France
Start date of the conference :
2018-10-23
Journal title :
Articles Scientifiques
Publication date :
2018-10-22
Keyword(s) :
Boite à outil IHM
Programmation d'interactions
Entité-Composant-Système
Programmation d'interactions
Entité-Composant-Système
English keyword(s) :
Entity-Component-System
Interaction Programming
User Interface toolkit
Interaction Programming
User Interface toolkit
HAL domain(s) :
Informatique [cs]/Interface homme-machine [cs.HC]
French abstract :
Cet article présente un nouveau cadre de conception d’IHM basé sur le modèle Entité-Composant-Système (ECS). Dans ce modèle, les éléments interactifs (Entités) acquièrent librement des données (Composants). Les comportements ...
Show more >Cet article présente un nouveau cadre de conception d’IHM basé sur le modèle Entité-Composant-Système (ECS). Dans ce modèle, les éléments interactifs (Entités) acquièrent librement des données (Composants). Les comportements sont régis par des processus communs s’exécutant continuellement (Systèmes), qui sélection- nent les entités par les composants qu’elles possèdent. Ce modèle favorise la manipulation et la réutilisation des comportements. Il permet de définir globalement les modalités d’interaction d’une application, en les formulant par un ensemble de systèmes. Nous présentons Polyphony, une boîte à outils expérimentale implémen- tant cette approche, détaillons notre interprétation du modèle ECS en contexte IHM, et l’illustrons avec un exemple d’application.Show less >
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English abstract : [en]
This paper introduces a new GUI framework based on the Entity- Component-System model (ECS), where interactive elements (Entities) can acquire any data (Components). Behaviors are managed by continuously running processes ...
Show more >This paper introduces a new GUI framework based on the Entity- Component-System model (ECS), where interactive elements (Entities) can acquire any data (Components). Behaviors are managed by continuously running processes (Systems) which select entities by the components they possess. This model facilitates the handling and reuse of behaviors. It allows to define the interaction modalities of an application globally, by formulating them as a set of Systems. We present Polyphony, an experimental toolkit implementing this approach, detail our interpretation of the ECS model in the context of GUIs, and demonstrate its use with a sample application.Show less >
Show more >This paper introduces a new GUI framework based on the Entity- Component-System model (ECS), where interactive elements (Entities) can acquire any data (Components). Behaviors are managed by continuously running processes (Systems) which select entities by the components they possess. This model facilitates the handling and reuse of behaviors. It allows to define the interaction modalities of an application globally, by formulating them as a set of Systems. We present Polyphony, an experimental toolkit implementing this approach, detail our interpretation of the ECS model in the context of GUIs, and demonstrate its use with a sample application.Show less >
Language :
Français
Peer reviewed article :
Oui
Audience :
Nationale
Popular science :
Non
Collections :
Source :
Files
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