Towards Adaptive Power Consumption Estimation ...
Type de document :
Autre communication scientifique (congrès sans actes - poster - séminaire...): Communication dans un congrès avec actes
Titre :
Towards Adaptive Power Consumption Estimation for Over-actuated Unmanned Vehicles
Auteur(s) :
Bensekrane, Ismail [Auteur]
Méthodes et Outils pour la Conception Intégrée de Systèmes [MOCIS]
Merzouki, Rochdi [Auteur]
Méthodes et Outils pour la Conception Intégrée de Systèmes [MOCIS]
Pushpendra, Kumar [Auteur]
Méthodes et Outils pour la Conception Intégrée de Systèmes [MOCIS]
Amara, Yacine [Auteur]
École Militaire Polytechnique [Alger] [EMP]
Méthodes et Outils pour la Conception Intégrée de Systèmes [MOCIS]
Merzouki, Rochdi [Auteur]
Méthodes et Outils pour la Conception Intégrée de Systèmes [MOCIS]
Pushpendra, Kumar [Auteur]
Méthodes et Outils pour la Conception Intégrée de Systèmes [MOCIS]
Amara, Yacine [Auteur]
École Militaire Polytechnique [Alger] [EMP]
Titre de la manifestation scientifique :
IEEE International Conference on Robotics and Biomimetics
Ville :
Macau
Pays :
Chine
Date de début de la manifestation scientifique :
2017-12-05
Mot(s)-clé(s) en anglais :
Cosimulation.
Degree of redundancy
Degree of steerability
Unmanned road vehicle
Power consumption estimation
Degree of redundancy
Degree of steerability
Unmanned road vehicle
Power consumption estimation
Discipline(s) HAL :
Sciences de l'ingénieur [physics]/Automatique / Robotique
Sciences de l'ingénieur [physics]/Energie électrique
Sciences de l'ingénieur [physics]/Energie électrique
Résumé en anglais : [en]
This paper deals with the estimation of power consumption for an unmanned road vehicle, according to the degree of steerability, the degree of redundancy and the path curvature changes. Thus, the main dynamic behaviors ...
Lire la suite >This paper deals with the estimation of power consumption for an unmanned road vehicle, according to the degree of steerability, the degree of redundancy and the path curvature changes. Thus, the main dynamic behaviors inducing directly or indirectly the power consumption for an autonomous road vehicle are considered for uniform and uniformly variable motions less than 15km/h. A comparison between different scenarios of piloting has been validated experimentally and through co-simulation using professional real-time dynamic vehicle simulator namely SCANeR Studio(c).Lire moins >
Lire la suite >This paper deals with the estimation of power consumption for an unmanned road vehicle, according to the degree of steerability, the degree of redundancy and the path curvature changes. Thus, the main dynamic behaviors inducing directly or indirectly the power consumption for an autonomous road vehicle are considered for uniform and uniformly variable motions less than 15km/h. A comparison between different scenarios of piloting has been validated experimentally and through co-simulation using professional real-time dynamic vehicle simulator namely SCANeR Studio(c).Lire moins >
Langue :
Anglais
Comité de lecture :
Oui
Audience :
Internationale
Vulgarisation :
Non
Collections :
Source :