Turbocharged SI engine modelling and control ...
Type de document :
Compte-rendu et recension critique d'ouvrage
DOI :
Titre :
Turbocharged SI engine modelling and control strategy
Auteur(s) :
Khiar, Djamel [Auteur]
Laboratoire d'Automatique, de Mécanique et d'Informatique industrielles et Humaines - UMR 8201 [LAMIH]
Lauber, Jimmy [Auteur]
Laboratoire d'Automatique, de Mécanique et d'Informatique industrielles et Humaines - UMR 8201 [LAMIH]
Guerra, Thierry-Marie [Auteur]
Laboratoire d'Automatique, de Mécanique et d'Informatique industrielles et Humaines - UMR 8201 [LAMIH]
Floquet, Thierry [Auteur]
Systèmes Non Linéaires et à Retards [SyNeR]
Colin, Guillaume [Auteur]
Laboratoire Pluridisciplinaire de Recherche en Ingénierie des Systèmes, Mécanique et Energétique [2008-2013] [PRISME]
Chamaillard, Yann [Auteur]
Laboratoire Pluridisciplinaire de Recherche en Ingénierie des Systèmes, Mécanique et Energétique [2008-2013] [PRISME]
Laboratoire d'Automatique, de Mécanique et d'Informatique industrielles et Humaines - UMR 8201 [LAMIH]
Lauber, Jimmy [Auteur]
Laboratoire d'Automatique, de Mécanique et d'Informatique industrielles et Humaines - UMR 8201 [LAMIH]
Guerra, Thierry-Marie [Auteur]
Laboratoire d'Automatique, de Mécanique et d'Informatique industrielles et Humaines - UMR 8201 [LAMIH]
Floquet, Thierry [Auteur]

Systèmes Non Linéaires et à Retards [SyNeR]
Colin, Guillaume [Auteur]
Laboratoire Pluridisciplinaire de Recherche en Ingénierie des Systèmes, Mécanique et Energétique [2008-2013] [PRISME]
Chamaillard, Yann [Auteur]
Laboratoire Pluridisciplinaire de Recherche en Ingénierie des Systèmes, Mécanique et Energétique [2008-2013] [PRISME]
Titre de la revue :
International Journal of Vehicle Design
Pagination :
255-270
Éditeur :
Inderscience
Date de publication :
2008-11-27
ISSN :
0143-3369
Discipline(s) HAL :
Sciences de l'ingénieur [physics]/Automatique / Robotique
Informatique [cs]/Automatique
Informatique [cs]/Automatique
Résumé en anglais : [en]
This paper deals with the non-linear modelling and control of a turbocharged spark ignition engine. In the automotive industry, downsizing-based turbocharging is considered as a powerful technique to improve engine ...
Lire la suite >This paper deals with the non-linear modelling and control of a turbocharged spark ignition engine. In the automotive industry, downsizing-based turbocharging is considered as a powerful technique to improve engine performances as fuel economy, pumping loss reduction to increase engine efficiency or driveability optimisation. This method is largely used for diesel engines. For gasoline engines, it is more complex in terms of control. In this work, a simplified control-oriented model is presented and validated using a Smart MCC three cylinders engine data. Then, based on this model, a fuzzy non-linear control law is calculated to achieve the fuel consumption and pumping losses reduction by setting the engine states to a given profile.Lire moins >
Lire la suite >This paper deals with the non-linear modelling and control of a turbocharged spark ignition engine. In the automotive industry, downsizing-based turbocharging is considered as a powerful technique to improve engine performances as fuel economy, pumping loss reduction to increase engine efficiency or driveability optimisation. This method is largely used for diesel engines. For gasoline engines, it is more complex in terms of control. In this work, a simplified control-oriented model is presented and validated using a Smart MCC three cylinders engine data. Then, based on this model, a fuzzy non-linear control law is calculated to achieve the fuel consumption and pumping losses reduction by setting the engine states to a given profile.Lire moins >
Langue :
Anglais
Vulgarisation :
Non
Collections :
Source :