Should we continue to teach standard written ...
Document type :
Article dans une revue scientifique: Article original
Permalink :
Title :
Should we continue to teach standard written algorithms for the arithmetical operations? The example of subtraction
Author(s) :
Fischer, Jean-Paul [Auteur]
Vilette, Bruno [Auteur]
Psychologie : Interactions, Temps, Emotions, Cognition (PSITEC) - ULR 4072 [PSITEC]
Psychologie : Interactions, Temps, Émotions, Cognition (PSITEC) - ULR 4072
Joffredo-Lebrun, Sophie [Auteur]
Morellato, Mireille [Auteur]
Le Normand, Céline [Auteur]
Scheibling-Seve, Calliste [Auteur]
Richard, Jean-François [Auteur]
Vilette, Bruno [Auteur]

Psychologie : Interactions, Temps, Emotions, Cognition (PSITEC) - ULR 4072 [PSITEC]
Psychologie : Interactions, Temps, Émotions, Cognition (PSITEC) - ULR 4072
Joffredo-Lebrun, Sophie [Auteur]
Morellato, Mireille [Auteur]
Le Normand, Céline [Auteur]
Scheibling-Seve, Calliste [Auteur]
Richard, Jean-François [Auteur]
Journal title :
Educational Studies in Mathematics
Volume number :
101
Pages :
105-121
Publisher :
Springer Verlag
Publication date :
2019-05
ISSN :
0013-1954
HAL domain(s) :
Sciences de l'Homme et Société/Psychologie
Language :
Anglais
Audience :
Internationale
Popular science :
Non
Administrative institution(s) :
Université de Lille
Research team(s) :
Développement & Handicap
Submission date :
2021-03-26T12:22:05Z