• English
    • français
  • Help
  •  | 
  • Contact
  •  | 
  • About
  •  | 
  • Login
  • HAL portal
  •  | 
  • Pages Pro
  • EN
  •  / 
  • FR
View Item 
  •   LillOA Home
  • Liste des unités
  • Psychologie : Interactions, Temps, Émotions, Cognition (PSITEC) - ULR 4072
  • View Item
  •   LillOA Home
  • Liste des unités
  • Psychologie : Interactions, Temps, Émotions, Cognition (PSITEC) - ULR 4072
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Should we continue to teach standard written ...
  • BibTeX
  • CSV
  • Excel
  • RIS

Document type :
Article dans une revue scientifique: Article original
DOI :
10.1007/s10649-019-09884-9
Permalink :
http://hdl.handle.net/20.500.12210/37666
Title :
Should we continue to teach standard written algorithms for the arithmetical operations? The example of subtraction
Author(s) :
Fischer, Jean-Paul [Auteur]
Vilette, Bruno [Auteur] refId
Psychologie : Interactions, Temps, Emotions, Cognition (PSITEC) - ULR 4072 [PSITEC]
Joffredo-Lebrun, Sophie [Auteur]
Morellato, Mireille [Auteur]
Le Normand, Céline [Auteur]
Scheibling-Seve, Calliste [Auteur]
Richard, Jean-François [Auteur]
Journal title :
Educational Studies in Mathematics
Volume number :
101
Pages :
105-121
Publisher :
Springer Verlag
Publication date :
2019-05
ISSN :
0013-1954
HAL domain(s) :
Sciences de l'Homme et Société/Psychologie
Language :
Anglais
Audience :
Internationale
Popular science :
Non
Administrative institution(s) :
Université de Lille
Collections :
  • Psychologie : Interactions, Temps, Émotions, Cognition (PSITEC) - ULR 4072
Research team(s) :
Développement & Handicap
Submission date :
2021-03-26T12:22:05Z
Université de Lille

Mentions légales
Université de Lille © 2017