• English
    • français
  • Help
  •  | 
  • Contact
  •  | 
  • About
  •  | 
  • Login
  • HAL portal
  •  | 
  • Pages Pro
  • EN
  •  / 
  • FR
View Item 
  •   LillOA Home
  • Liste des unités
  • Savoirs, Textes, Langage (STL) - UMR 8163
  • View Item
  •   LillOA Home
  • Liste des unités
  • Savoirs, Textes, Langage (STL) - UMR 8163
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Former les étudiants en orthophonie à la ...
  • BibTeX
  • CSV
  • Excel
  • RIS

Document type :
Article dans une revue scientifique
DOI :
10.4000/corpus.4258
Title :
Former les étudiants en orthophonie à la constitution de corpus : pourquoi ? Comment ?
Author(s) :
Caët, Stéphanie [Auteur] refId
Savoirs, Textes, Langage (STL) - UMR 8163 [STL]
Journal title :
Corpus
Publisher :
Bases, Corpus, Langage - UMR 7320
Publication date :
2018-12-06
ISSN :
1638-9808
Keyword(s) :
orthophonie
formation initiale
constitution de corpus
English keyword(s) :
speech therapy
initial training
corpus building
HAL domain(s) :
Sciences de l'Homme et Société/Linguistique
Sciences de l'Homme et Société
French abstract :
Cet article rend compte d’une expérience pédagogique consistant à proposer à des étudiants de 2e année en orthophonie de constituer leur propre corpus de productions orales ou multimodales (enregistrement audio ou vidéo ...
Show more >
Cet article rend compte d’une expérience pédagogique consistant à proposer à des étudiants de 2e année en orthophonie de constituer leur propre corpus de productions orales ou multimodales (enregistrement audio ou vidéo et transcription de cet enregistrement). Il met en évidence un certain nombre de questionnements auxquels cet exercice conduit les étudiants et souligne les liens avec leur pratique future.Show less >
English abstract : [en]
This paper reports on a pedagogical experimentation consisting in proposing speech therapy students to create their own corpus of spoken or multimodal productions (audio or video recording and transcription of this recording). ...
Show more >
This paper reports on a pedagogical experimentation consisting in proposing speech therapy students to create their own corpus of spoken or multimodal productions (audio or video recording and transcription of this recording). It highlights a number of questions to which this exercise may lead students and underlines the links with their future practice.Show less >
Language :
Français
Peer reviewed article :
Oui
Audience :
Internationale
Popular science :
Non
Collections :
  • Savoirs, Textes, Langage (STL) - UMR 8163
Source :
Harvested from HAL
Files
Thumbnail
  • https://journals.openedition.org/corpus/pdf/4258
  • Open access
  • Access the document
Université de Lille

Mentions légales
Université de Lille © 2017