Comment les enfants utilisent-ils les ...
Document type :
Article dans une revue scientifique: Article original
Permalink :
Title :
Comment les enfants utilisent-ils les catégories de sexe ?
Translated title :
How do the children use gender categories?
Author(s) :
De Bosscher, Sabine [Auteur]
Psychologie : Interactions, Temps, Émotions, Cognition (PSITEC) - ULR 4072
Durand - Delvigne, Annick [Auteur]
Psychologie : Interactions, Temps, Émotions, Cognition (PSITEC) - ULR 4072
Lionet Przygodzki, Nathalie [Auteur]
Psychologie : Interactions, Temps, Émotions, Cognition (PSITEC) - ULR 4072
Remy, Ludovic [Auteur]
Psychologie : Interactions, Temps, Émotions, Cognition (PSITEC) - ULR 4072
Psychologie : Interactions, Temps, Émotions, Cognition (PSITEC) - ULR 4072
Durand - Delvigne, Annick [Auteur]
Psychologie : Interactions, Temps, Émotions, Cognition (PSITEC) - ULR 4072
Lionet Przygodzki, Nathalie [Auteur]
Psychologie : Interactions, Temps, Émotions, Cognition (PSITEC) - ULR 4072
Remy, Ludovic [Auteur]
Psychologie : Interactions, Temps, Émotions, Cognition (PSITEC) - ULR 4072
Journal title :
European Review of Applied Psychology / Revue Européenne de Psychologie Appliquée
Volume number :
60
Pages :
189-199
Publisher :
Elsevier BV
Publication date :
2010-07
ISSN :
1162-9088
HAL domain(s) :
Sciences cognitives
French abstract :
Les enfants sont-ils sensibles à l’asymétrie sociale qui régit les relations entre les individus des deux sexes ? L’asymétrie cognitive décrite par Hurtig et Pichevin (1998) auprès d’adultes est-elle visible chez les enfants ...
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English abstract : [en]
Are children aware of the social asymmetry that governs relations between individuals of both genders? Is the cognitive asymmetry described for adults by Hurtig and Pichevin (1998) visible to children? This research shows ...
Show more >Are children aware of the social asymmetry that governs relations between individuals of both genders? Is the cognitive asymmetry described for adults by Hurtig and Pichevin (1998) visible to children? This research shows how 446 5- to 11-year-old children use gender categorization to describe a fictious person to a partner, using the paradigm developed by Hurtig and Pichevin (1990). Some results are consistent with those shown by adults, however others are not and seem to indicate a greater sensitivity amongst the youngest in the mixed situations (subject and partner are of opposite sex), and thus, this is also different according to the gender of the two protagonists. These different results can be explained by the social behaviour of girls and boys at school.Show less >
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Language :
Français
Peer reviewed article :
Oui
Audience :
Nationale
Popular science :
Non
Administrative institution(s) :
Université de Lille
Research team(s) :
Education & Société
Submission date :
2022-05-04T10:01:15Z
2022-05-04T10:19:56Z
2022-05-04T10:19:56Z