Fuel saving of rear based retrofit ...
Type de document :
Communication dans un congrès avec actes
URL permanente :
Titre :
Fuel saving of rear based retrofit hybridization from front based engine vehicle
Auteur(s) :
Tournez, Florian [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
VINCENT, Robin [Auteur]
Valeo Equipements Electriques Moteur [VALEO PES Company]
Lhomme, Walter [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Richert, A [Auteur]
Valeo Equipements Electriques Moteur [VALEO PES Company]
Bouscayrol, Alain [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Amhed, Mariam [Auteur]
Valeo Equipements Electriques Moteur [VALEO PES Company]
Semail, Betty [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Lievre, Aurelien [Auteur]
Valeo Equipements Electriques Moteur [VALEO PES Company]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
VINCENT, Robin [Auteur]
Valeo Equipements Electriques Moteur [VALEO PES Company]
Lhomme, Walter [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Richert, A [Auteur]
Valeo Equipements Electriques Moteur [VALEO PES Company]
Bouscayrol, Alain [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Amhed, Mariam [Auteur]
Valeo Equipements Electriques Moteur [VALEO PES Company]
Semail, Betty [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Lievre, Aurelien [Auteur]
Valeo Equipements Electriques Moteur [VALEO PES Company]
Titre de la manifestation scientifique :
IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference 2020
Organisateur(s) de la manifestation scientifique :
IEEE Power Electronics Society (IEEE PELS) Malaysia Chapter
IEEE Power & Energy Society (IEEE PES) Malaysia Chapter
IEEE Power & Energy Society (IEEE PES) Malaysia Chapter
Ville :
Online
Pays :
Malaisie
Date de début de la manifestation scientifique :
2020-12-07
Éditeur :
IEEE
Mot(s)-clé(s) en anglais :
Control
Energetic Macroscopic Representa- tion
Hybrid Electric Vehicles
Retrofit
Strategy
Energetic Macroscopic Representa- tion
Hybrid Electric Vehicles
Retrofit
Strategy
Discipline(s) HAL :
Sciences de l'ingénieur [physics]
Résumé en anglais : [en]
The transformations of conventional Internal Combustion Engine (ICE)-powered vehicles into electrified vehicles are of growing interest. The retrofit hybridization of a Peugeot 308 SW passenger car is studied. For this ...
Lire la suite >The transformations of conventional Internal Combustion Engine (ICE)-powered vehicles into electrified vehicles are of growing interest. The retrofit hybridization of a Peugeot 308 SW passenger car is studied. For this purpose, a complete hybridization system is added to the rear axle of the vehicle. As a result, the control of the initial ICE-powered vehicle has to be updated. The aim of this paper is to deduce the potential fuel saving thanks to this hybridization. The simulation results show an energy saving of at least 9% and potential consump-tion reduction on a Worldwide harmonized Light-duty Vehi-cles Test Cycle (WLTC).Lire moins >
Lire la suite >The transformations of conventional Internal Combustion Engine (ICE)-powered vehicles into electrified vehicles are of growing interest. The retrofit hybridization of a Peugeot 308 SW passenger car is studied. For this purpose, a complete hybridization system is added to the rear axle of the vehicle. As a result, the control of the initial ICE-powered vehicle has to be updated. The aim of this paper is to deduce the potential fuel saving thanks to this hybridization. The simulation results show an energy saving of at least 9% and potential consump-tion reduction on a Worldwide harmonized Light-duty Vehi-cles Test Cycle (WLTC).Lire moins >
Langue :
Anglais
Comité de lecture :
Oui
Audience :
Internationale
Vulgarisation :
Non
Projet Européen :
Établissement(s) :
Université de Lille
Centrale Lille
Arts et Métiers Sciences et Technologies
Junia HEI
Centrale Lille
Arts et Métiers Sciences et Technologies
Junia HEI
Équipe(s) de recherche :
Équipe Commande
Date de dépôt :
2022-07-06T10:12:12Z
2022-07-06T11:46:44Z
2022-07-06T11:46:44Z
Fichiers
- IEEE-VPPC-2020-Tounez&al-Soumission_Finale.pdf
- Version finale acceptée pour publication (postprint)
- Accès libre
- Accéder au document