Difference between average efficiency and ...
Type de document :
Communication dans un congrès avec actes
URL permanente :
Titre :
Difference between average efficiency and efficiency map of the electric drive on fuel saving estimation for P-HEV
Auteur(s) :
Tournez, Florian [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Vincent, Robin [Auteur]
529289|||Valeo Equipements Electriques Moteur [VALEO PES Company]
Lhomme, Walter [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Valeo Equipements Electriques Moteur [VALEO PES Company]
Roquet, Sylvian [Auteur]
Valeo Equipements Electriques Moteur [VALEO PES Company]
Bouscayrol, Alain [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Ahmed, Mariam [Auteur]
Valeo Equipements Electriques Moteur [VALEO PES Company]
Semail, Betty [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Lievre, Aurélien [Auteur]
Valeo Equipements Electriques Moteur [VALEO PES Company]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Vincent, Robin [Auteur]
529289|||Valeo Equipements Electriques Moteur [VALEO PES Company]
Lhomme, Walter [Auteur]

Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Valeo Equipements Electriques Moteur [VALEO PES Company]
Roquet, Sylvian [Auteur]
Valeo Equipements Electriques Moteur [VALEO PES Company]
Bouscayrol, Alain [Auteur]

Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Ahmed, Mariam [Auteur]
Valeo Equipements Electriques Moteur [VALEO PES Company]
Semail, Betty [Auteur]

Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Lievre, Aurélien [Auteur]
Valeo Equipements Electriques Moteur [VALEO PES Company]
Titre de la manifestation scientifique :
2021 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference (VPPC)
Ville :
Gijon (Online)
Pays :
Espagne
Date de début de la manifestation scientifique :
2021-10-25
Mot(s)-clé(s) en anglais :
Control
Energetic Macroscopic Representation
Hybrid Electric Vehicles
Energy Management Strategy
Dynamic Programming
Energetic Macroscopic Representation
Hybrid Electric Vehicles
Energy Management Strategy
Dynamic Programming
Discipline(s) HAL :
Sciences de l'ingénieur [physics]
Résumé en anglais : [en]
Retrofit electrification of engine-powered vehicles to plug-in hybrid electric vehicles is growing. Different hybrid solutions exist, but all of them must compromise between integration constraints, cost and efficiency. ...
Lire la suite >Retrofit electrification of engine-powered vehicles to plug-in hybrid electric vehicles is growing. Different hybrid solutions exist, but all of them must compromise between integration constraints, cost and efficiency. Full vehicle simulation, including the powertrain subsystems is thus mandatory. During the pre-design step, some sub-systems are not available. Use a simplified model for some subsystems is then common, to initiate the sizing process. In this paper, two electric drive models are compared: one using a torque and speed dependent loss map and another with a constant efficiency. Using Dynamic Programming, the fuel consumption is estimated for both models. The simple average efficiency leads to only 3% of errors on fuel saving. Such simple model can thus be relevant for the comparison of solutions in terms of fuel saving.Lire moins >
Lire la suite >Retrofit electrification of engine-powered vehicles to plug-in hybrid electric vehicles is growing. Different hybrid solutions exist, but all of them must compromise between integration constraints, cost and efficiency. Full vehicle simulation, including the powertrain subsystems is thus mandatory. During the pre-design step, some sub-systems are not available. Use a simplified model for some subsystems is then common, to initiate the sizing process. In this paper, two electric drive models are compared: one using a torque and speed dependent loss map and another with a constant efficiency. Using Dynamic Programming, the fuel consumption is estimated for both models. The simple average efficiency leads to only 3% of errors on fuel saving. Such simple model can thus be relevant for the comparison of solutions in terms of fuel saving.Lire moins >
Langue :
Anglais
Comité de lecture :
Oui
Audience :
Internationale
Vulgarisation :
Non
Projet Européen :
Établissement(s) :
Université de Lille
Centrale Lille
Arts et Métiers Sciences et Technologies
Junia HEI
Centrale Lille
Arts et Métiers Sciences et Technologies
Junia HEI
Équipe(s) de recherche :
Équipe Commande
Date de dépôt :
2022-08-29T08:34:39Z
2022-09-02T09:20:11Z
2022-09-02T09:20:11Z
Fichiers
- 00 VPPC2021 soumission finale validée.pdf
- Version finale acceptée pour publication (postprint)
- Accès libre
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