Analyse de l'Adoption du Mobile Banking ...
Document type :
Compte-rendu et recension critique d'ouvrage
Title :
Analyse de l'Adoption du Mobile Banking dans une Economie en Developpement: Une Application au Cameroun
Author(s) :
Timba, Gaëlle [Auteur]
Université de Douala
Djekna, Votsoma [Auteur]
Lille économie management - UMR 9221 [LEM]
Université de Douala
Université du Littoral Côte d'Opale [ULCO]
Meido Sime, Emmanuel [Auteur]
Université de Douala
Université de Douala
Djekna, Votsoma [Auteur]
Lille économie management - UMR 9221 [LEM]
Université de Douala
Université du Littoral Côte d'Opale [ULCO]
Meido Sime, Emmanuel [Auteur]
Université de Douala
Journal title :
Global Journal of Management and Business Research: Finance
Publisher :
Global Journals
Publication date :
2020
ISSN :
0975-5853
Keyword(s) :
innovation financière
adoption
pays en développement
mobile banking
adoption
pays en développement
mobile banking
English keyword(s) :
mobile banking
financial innovation
adoption
developing country
financial innovation
adoption
developing country
HAL domain(s) :
Sciences de l'Homme et Société/Economies et finances
French abstract :
La présente étude a pour objectif d’analyser les facteurs explicatifs de l’adoption du mobile banking dans un pays en développement. Le paradoxe d’une forte pénétration de la téléphonie mobile et de la faible consommation ...
Show more >La présente étude a pour objectif d’analyser les facteurs explicatifs de l’adoption du mobile banking dans un pays en développement. Le paradoxe d’une forte pénétration de la téléphonie mobile et de la faible consommation de services bancaires via le mobile suscite en effet, desinterrogations. Pour ce faire, après une recension de la littérature sur le sujet, nous avons procédé à une régression logit sur un échantillon de 156 personnes interrogées. Il en résulte principalement que le besoin d’aide pour l’utilisation et la fréquence de dépôts et retraits affectent négativementl’adoption, alors que la fréquence de consultation du solde en compte, le nombre de banques avec lesquelles le client est en relation et enfin l’évaluation de la qualité de l’applicationShow less >
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English abstract : [en]
The paper analyses the factors that explain the adoption of mobile banking services in a developing country. The paradox of high penetration of mobile telephony and low consumption of mobile banking services raises questions. ...
Show more >The paper analyses the factors that explain the adoption of mobile banking services in a developing country. The paradox of high penetration of mobile telephony and low consumption of mobile banking services raises questions. For this reason, after a literature review, we used a logit regression on a sample of 156 respondents. The main findings of the study indicate that the need for help with the use and the frequency of deposits and withdrawals negatively affect adoption. Moreover, the frequency of checking the account balance, the number of banks with which the customer is related and the evaluation of the quality of the application are positively affecting the adoption of mobile banking.Show less >
Show more >The paper analyses the factors that explain the adoption of mobile banking services in a developing country. The paradox of high penetration of mobile telephony and low consumption of mobile banking services raises questions. For this reason, after a literature review, we used a logit regression on a sample of 156 respondents. The main findings of the study indicate that the need for help with the use and the frequency of deposits and withdrawals negatively affect adoption. Moreover, the frequency of checking the account balance, the number of banks with which the customer is related and the evaluation of the quality of the application are positively affecting the adoption of mobile banking.Show less >
Language :
Français
Popular science :
Non
Collections :
Source :
Files
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- 2020-Adoption%20mobile%20banking.pdf
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