Autour des mots de la formation : ...
Document type :
Compte-rendu et recension critique d'ouvrage
Title :
Autour des mots de la formation : Entrepreneuriat et esprit d'entreprendre
Author(s) :
Champy-Remoussenard, Patricia [Auteur]
Université de Lille
Centre Interuniversitaire de Recherche en Education de Lille - ULR 4354 [CIREL]
Profeor-CIREL
De Miribel, Julien [Auteur]
Université de Lille
Centre Interuniversitaire de Recherche en Education de Lille - ULR 4354 [CIREL]
Profeor-CIREL
Université de Lille
Centre Interuniversitaire de Recherche en Education de Lille - ULR 4354 [CIREL]
Profeor-CIREL
De Miribel, Julien [Auteur]

Université de Lille
Centre Interuniversitaire de Recherche en Education de Lille - ULR 4354 [CIREL]
Profeor-CIREL
Journal title :
Recherche et formation
Pages :
63-74
Publisher :
ENS éditions
Publication date :
2021-06-01
ISSN :
0988-1824
Keyword(s) :
Education à l’entrepreneuriat
Esprit d’entreprise
Recherche en éducation
Enterprise education
Entrepreneurship
Educational research
Esprit d’entreprise
Recherche en éducation
Enterprise education
Entrepreneurship
Educational research
HAL domain(s) :
Sciences de l'Homme et Société/Education
French abstract :
Si les usages du registre entrepreneurial sont très présents dans la société, ils reposentsur nombre d’ambiguïtés et d’ambivalences qui en caractérisent le lexique. Cet article revient surles termes entreprendre, entrepreneuriat ...
Show more >Si les usages du registre entrepreneurial sont très présents dans la société, ils reposentsur nombre d’ambiguïtés et d’ambivalences qui en caractérisent le lexique. Cet article revient surles termes entreprendre, entrepreneuriat et entrepreneur, certains aspects de leur constructionet de leurs usages, pour proposer un développement plus centré sur les possibilités analytiquesqu’offre une entrée par les mots. Analysant la portée des ambiguïtés, des ambivalences etcontroverses dans ce champ lexical, l’article ouvre des perspectives d’analyse plurielles del’éducation à l’esprit d’entreprendre.Show less >
Show more >Si les usages du registre entrepreneurial sont très présents dans la société, ils reposentsur nombre d’ambiguïtés et d’ambivalences qui en caractérisent le lexique. Cet article revient surles termes entreprendre, entrepreneuriat et entrepreneur, certains aspects de leur constructionet de leurs usages, pour proposer un développement plus centré sur les possibilités analytiquesqu’offre une entrée par les mots. Analysant la portée des ambiguïtés, des ambivalences etcontroverses dans ce champ lexical, l’article ouvre des perspectives d’analyse plurielles del’éducation à l’esprit d’entreprendre.Show less >
English abstract : [en]
Although the uses of the entrepreneurial register are very present in the society, theyare based on many ambiguities and ambivalences that characterise the lexicon. This articlereconsiders the terms undertaking, entrepreneurship ...
Show more >Although the uses of the entrepreneurial register are very present in the society, theyare based on many ambiguities and ambivalences that characterise the lexicon. This articlereconsiders the terms undertaking, entrepreneurship and entrepreneur and some aspects of theirconstruction and uses. It aims to focus on the analytical possibilities offered by an entry throughwords. Analysing the scope of ambiguities, ambivalences and controversies in this lexical field, thearticle opens up perspectives for a plural analysis of entrepreneurship education.Show less >
Show more >Although the uses of the entrepreneurial register are very present in the society, theyare based on many ambiguities and ambivalences that characterise the lexicon. This articlereconsiders the terms undertaking, entrepreneurship and entrepreneur and some aspects of theirconstruction and uses. It aims to focus on the analytical possibilities offered by an entry throughwords. Analysing the scope of ambiguities, ambivalences and controversies in this lexical field, thearticle opens up perspectives for a plural analysis of entrepreneurship education.Show less >
Language :
Français
Popular science :
Non
Source :
Files
- rechercheformation.8200
- Open access
- Access the document