Le traitement syntaxique à l’écrit et à ...
Document type :
Article dans une revue scientifique: Article de synthèse/Review paper
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Title :
Le traitement syntaxique à l’écrit et à l’oral : décodage et traitement des marques morphosyntaxiques
Author(s) :
Casalis, Severine [Auteur]
Laboratoire Sciences Cognitives et Sciences Affectives - UMR 9193 [SCALab]
Bignon, Matthieu [Auteur]
Laboratoire Sciences Cognitives et Sciences Affectives - UMR 9193 [SCALab]

Laboratoire Sciences Cognitives et Sciences Affectives - UMR 9193 [SCALab]
Bignon, Matthieu [Auteur]

Laboratoire Sciences Cognitives et Sciences Affectives - UMR 9193 [SCALab]
Journal title :
ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages Chez L'enfant
Volume number :
185
Pages :
p. 3-21
Publication date :
2023-12
HAL domain(s) :
Sciences cognitives
French abstract :
Cet article présente des études en langue française qui examinent le rôle de la modalité, orale vs écrite, dans la compréhension syntaxique. La différence entre compréhension à l’oral et à l’écrit renvoie d’une part à ...
Show more >Cet article présente des études en langue française qui examinent le rôle de la modalité, orale vs écrite, dans la compréhension syntaxique. La différence entre compréhension à l’oral et à l’écrit renvoie d’une part à l’automatisation dans les processus de décodage et de reconnaissance de mots, d’autre part à la spécificité de certaines marques morpho-syntaxiques, visibles et non audibles. Le rôle de l’oral est également abordé via l’allophonie, les enfants découvrant la langue via l’écrit.Show less >
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English abstract : [en]
This article presents studies in the French language that examine the role of modality, oral vs. written, in syntactic comprehension. The difference between oral and written comprehension refers on the one hand to automation ...
Show more >This article presents studies in the French language that examine the role of modality, oral vs. written, in syntactic comprehension. The difference between oral and written comprehension refers on the one hand to automation in the processes of decoding and word recognition, and on the other to the specificity of certain morpho-syntactic marks, visible and non-audible. The role of the spoken word is also addressed via allophony, with children discovering language via the written word.Show less >
Show more >This article presents studies in the French language that examine the role of modality, oral vs. written, in syntactic comprehension. The difference between oral and written comprehension refers on the one hand to automation in the processes of decoding and word recognition, and on the other to the specificity of certain morpho-syntactic marks, visible and non-audible. The role of the spoken word is also addressed via allophony, with children discovering language via the written word.Show less >
Language :
Français
Peer reviewed article :
Oui
Audience :
Internationale
Popular science :
Oui
Comment :
article de diffusion pour professionnels
Administrative institution(s) :
Université de Lille
CNRS
CHU Lille
CNRS
CHU Lille
Research team(s) :
Équipe Langage
Submission date :
2023-12-09T14:07:49Z
2023-12-19T13:51:50Z
2023-12-19T14:02:45Z
2023-12-19T13:51:50Z
2023-12-19T14:02:45Z
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