Reflections on the Relationship between ...
Type de document :
Compte-rendu et recension critique d'ouvrage
DOI :
URL permanente :
Titre :
Reflections on the Relationship between Cybernetic Pedagogy, Cognitive Science & Language
Auteur(s) :
Aberšek, Boris [Auteur]
University of Maribor
Dolenc, Kosta [Auteur]
University of Maribor
Aberšek, Metka Kordigel [Auteur]
University of Maribor
Pisano, Raffaele [Auteur]
Physique - IEMN [PHYSIQUE - IEMN]
Faculté des sciences de Lille
Université de Lille
University of Maribor
Dolenc, Kosta [Auteur]
University of Maribor
Aberšek, Metka Kordigel [Auteur]
University of Maribor
Pisano, Raffaele [Auteur]
Physique - IEMN [PHYSIQUE - IEMN]
Faculté des sciences de Lille
Université de Lille
Titre de la revue :
Pedagogika Społeczna = Social Pedagogy
Pagination :
70-87
Éditeur :
PEDAGOGIUM Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie
Date de publication :
2014-09-10
ISSN :
1642-672X
Discipline(s) HAL :
Physique [physics]/Physique [physics]/Histoire de la Physique [physics.hist-ph]
Mathématiques [math]/Mathématiques générales [math.GM]
Mathématiques [math]/Histoire et perspectives sur les mathématiques [math.HO]
Mathématiques [math]/Physique mathématique [math-ph]
Physique [physics]/Physique [physics]/Physique Classique [physics.class-ph]
Physique [physics]/Physique [physics]/Enseignement de la physique [physics.ed-ph]
Physique [physics]/Physique [physics]/Physique Générale [physics.gen-ph]
Sciences de l'Homme et Société/Education
Sciences de l'Homme et Société/Histoire, Philosophie et Sociologie des sciences
Mathématiques [math]/Mathématiques générales [math.GM]
Mathématiques [math]/Histoire et perspectives sur les mathématiques [math.HO]
Mathématiques [math]/Physique mathématique [math-ph]
Physique [physics]/Physique [physics]/Physique Classique [physics.class-ph]
Physique [physics]/Physique [physics]/Enseignement de la physique [physics.ed-ph]
Physique [physics]/Physique [physics]/Physique Générale [physics.gen-ph]
Sciences de l'Homme et Société/Education
Sciences de l'Homme et Société/Histoire, Philosophie et Sociologie des sciences
Résumé en anglais : [en]
Based on our previous educational researches we discuss whether it is possible to replace a human teacher with a virtual (machine) teacher, refereeing the hidden layers of doing so, as well as considering the technological ...
Lire la suite >Based on our previous educational researches we discuss whether it is possible to replace a human teacher with a virtual (machine) teacher, refereeing the hidden layers of doing so, as well as considering the technological possibilities currently available explain what this means in a society. For, an adaptation of current cybernetic into cybernetic pedagogy as cognitive modelling within a compounded educational system is proposed.Lire moins >
Lire la suite >Based on our previous educational researches we discuss whether it is possible to replace a human teacher with a virtual (machine) teacher, refereeing the hidden layers of doing so, as well as considering the technological possibilities currently available explain what this means in a society. For, an adaptation of current cybernetic into cybernetic pedagogy as cognitive modelling within a compounded educational system is proposed.Lire moins >
Langue :
Anglais
Vulgarisation :
Non
Source :
Date de dépôt :
2024-03-23T05:04:02Z
Fichiers
- 1192
- Accès libre
- Accéder au document