Revenue management for rail container ...
Type de document :
Article dans une revue scientifique: Article original
Titre :
Revenue management for rail container transportation
Auteur(s) :
Bilegan, Ioana [Auteur]
Laboratoire d'Automatique, de Mécanique et d'Informatique industrielles et Humaines - UMR 8201 [LAMIH]
Brotcorne, Luce [Auteur]
Parallel Cooperative Multi-criteria Optimization [DOLPHIN]
Feillet, Dominique [Auteur]
Laboratoire d'Informatique, de Modélisation et d'Optimisation des Systèmes [LIMOS]
Département Sciences de la Fabrication et Logistique [SFL-ENSMSE]
Hayel, Yezekael [Auteur]
Laboratoire Informatique d'Avignon [LIA]
Laboratoire d'Automatique, de Mécanique et d'Informatique industrielles et Humaines - UMR 8201 [LAMIH]
Brotcorne, Luce [Auteur]
Parallel Cooperative Multi-criteria Optimization [DOLPHIN]
Feillet, Dominique [Auteur]
Laboratoire d'Informatique, de Modélisation et d'Optimisation des Systèmes [LIMOS]
Département Sciences de la Fabrication et Logistique [SFL-ENSMSE]
Hayel, Yezekael [Auteur]
Laboratoire Informatique d'Avignon [LIA]
Titre de la revue :
EURO Journal on Transportation and Logistics
Pagination :
261-283
Éditeur :
Springer
Date de publication :
2015
ISSN :
2192-4376
Mot(s)-clé(s) en anglais :
Revenue management
Rail transportation
Multi-commodity flow problem
Rail transportation
Multi-commodity flow problem
Discipline(s) HAL :
Computer Science [cs]/Operations Research [math.OC]
Résumé en anglais : [en]
In this paper, we consider the revenue maximization problem of a rail freight transportation company or an intermodal marketing company selling freight transportation services. We propose a revenue management (RM) policy ...
Lire la suite >In this paper, we consider the revenue maximization problem of a rail freight transportation company or an intermodal marketing company selling freight transportation services. We propose a revenue management (RM) policy to dynamically accept transportation requests or reject them in favor of some future forecasted transportation demands with higher potential profit. In the proposed load acceptance system, we explicitly take the network structure into account. We analyze solutions obtained from numerical simulations and conclude on the promising results shown by the RM system.Lire moins >
Lire la suite >In this paper, we consider the revenue maximization problem of a rail freight transportation company or an intermodal marketing company selling freight transportation services. We propose a revenue management (RM) policy to dynamically accept transportation requests or reject them in favor of some future forecasted transportation demands with higher potential profit. In the proposed load acceptance system, we explicitly take the network structure into account. We analyze solutions obtained from numerical simulations and conclude on the promising results shown by the RM system.Lire moins >
Langue :
Anglais
Comité de lecture :
Oui
Audience :
Internationale
Vulgarisation :
Non
Collections :
Source :
Fichiers
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