Analysis and Optimization of a Piezoelectric ...
Type de document :
Communication dans un congrès avec actes
Titre :
Analysis and Optimization of a Piezoelectric Harvester on a Car Damper
Auteur(s) :
Lafarge, Barbara [Auteur]
ESTIA INSTITUTE OF TECHNOLOGY
Delebarre, Christophe [Auteur]
Institut d’Électronique, de Microélectronique et de Nanotechnologie - UMR 8520 [IEMN]
Transduction, Propagation et Imagerie Acoustique - IEMN [TPIA - IEMN]
Institut d’Électronique, de Microélectronique et de Nanotechnologie - Département Opto-Acousto-Électronique - UMR 8520 [IEMN-DOAE]
Grondel, Sebastien [Auteur]
Institut d’Électronique, de Microélectronique et de Nanotechnologie - UMR 8520 [IEMN]
Matériaux et Acoustiques pour MIcro et NAno systèmes intégrés - IEMN [MAMINA - IEMN]
Institut d’Électronique, de Microélectronique et de Nanotechnologie - Département Opto-Acousto-Électronique - UMR 8520 [IEMN-DOAE]
Curea, Octavian [Auteur]
ESTIA INSTITUTE OF TECHNOLOGY
Hacala-Perret, Amélie [Auteur]
ESTIA INSTITUTE OF TECHNOLOGY
ESTIA INSTITUTE OF TECHNOLOGY
Delebarre, Christophe [Auteur]

Institut d’Électronique, de Microélectronique et de Nanotechnologie - UMR 8520 [IEMN]
Transduction, Propagation et Imagerie Acoustique - IEMN [TPIA - IEMN]
Institut d’Électronique, de Microélectronique et de Nanotechnologie - Département Opto-Acousto-Électronique - UMR 8520 [IEMN-DOAE]
Grondel, Sebastien [Auteur]

Institut d’Électronique, de Microélectronique et de Nanotechnologie - UMR 8520 [IEMN]
Matériaux et Acoustiques pour MIcro et NAno systèmes intégrés - IEMN [MAMINA - IEMN]
Institut d’Électronique, de Microélectronique et de Nanotechnologie - Département Opto-Acousto-Électronique - UMR 8520 [IEMN-DOAE]
Curea, Octavian [Auteur]
ESTIA INSTITUTE OF TECHNOLOGY
Hacala-Perret, Amélie [Auteur]
ESTIA INSTITUTE OF TECHNOLOGY
Titre de la manifestation scientifique :
2015 International Congress on Ultrasonics
Ville :
Metz
Pays :
France
Date de début de la manifestation scientifique :
2015-05-11
Date de publication :
2015-05-12
Mot(s)-clé(s) en anglais :
Vehicule suspension
Energy harvesting
Piezoelectric vibration harvester
Bond graph modelling
Energy harvesting
Piezoelectric vibration harvester
Bond graph modelling
Discipline(s) HAL :
Sciences de l'ingénieur [physics]/Energie électrique
Sciences de l'ingénieur [physics]/Acoustique [physics.class-ph]
Sciences de l'ingénieur [physics]/Acoustique [physics.class-ph]
Résumé en anglais : [en]
Low power levels obtained from piezoelectric conversion of ambient vibrations appear to be a promising solution to supply wireless sensors embedded inside automotive suspension. However such a solution requires overall an ...
Lire la suite >Low power levels obtained from piezoelectric conversion of ambient vibrations appear to be a promising solution to supply wireless sensors embedded inside automotive suspension. However such a solution requires overall an optimum power extraction from the piezoelectric power harvester. This leads to the use of a sufficiently accurate and flexible modelling method to find the optimal characterics and configuration of the harvester. To this end, an innovative bond graph model of the piezoelectric harvester embedded in the quarter vehicle system is proposed for providing the harvested power when a car travels a road with a speed bump at 30km/h. Results show that around of 0.5 milliwatt electrical power is harvested when varying key parameters like the location and characteristics of the piezoelectric device.Lire moins >
Lire la suite >Low power levels obtained from piezoelectric conversion of ambient vibrations appear to be a promising solution to supply wireless sensors embedded inside automotive suspension. However such a solution requires overall an optimum power extraction from the piezoelectric power harvester. This leads to the use of a sufficiently accurate and flexible modelling method to find the optimal characterics and configuration of the harvester. To this end, an innovative bond graph model of the piezoelectric harvester embedded in the quarter vehicle system is proposed for providing the harvested power when a car travels a road with a speed bump at 30km/h. Results show that around of 0.5 milliwatt electrical power is harvested when varying key parameters like the location and characteristics of the piezoelectric device.Lire moins >
Langue :
Anglais
Comité de lecture :
Oui
Audience :
Internationale
Vulgarisation :
Non
Source :