Simcenter Amesim virtual validation of a ...
Type de document :
Communication dans un congrès avec actes
URL permanente :
Titre :
Simcenter Amesim virtual validation of a BEV using EMR methodology
Auteur(s) :
HUSAR, Calin [Auteur]
RACLARU, Eduard Edis [Auteur]
Deserveaux, Anatole [Auteur]
Laboratoire d’Électrotechnique et d’Électronique de Puissance - ULR 2697 [L2EP]
Sirbu, Gabriel Mihai [Auteur]
IRIMIA, Cristi [Auteur]
GROVU, Mihail [Auteur]
Bouscayrol, Alain [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Laboratoire d’Électrotechnique et d’Électronique de Puissance - ULR 2697 [L2EP]
Boicea, Niculae [Auteur]
PONCHANT, Matthieu [Auteur]
RACLARU, Eduard Edis [Auteur]
Deserveaux, Anatole [Auteur]
Laboratoire d’Électrotechnique et d’Électronique de Puissance - ULR 2697 [L2EP]
Sirbu, Gabriel Mihai [Auteur]
IRIMIA, Cristi [Auteur]
GROVU, Mihail [Auteur]
Bouscayrol, Alain [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Laboratoire d’Électrotechnique et d’Électronique de Puissance - ULR 2697 [L2EP]
Boicea, Niculae [Auteur]
PONCHANT, Matthieu [Auteur]
Titre de la manifestation scientifique :
2021 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference (VPPC)
Ville :
Online
Pays :
Espagne
Date de début de la manifestation scientifique :
2021-10-25
Éditeur :
IEEE
Date de publication :
2021-10
Mot(s)-clé(s) en anglais :
electric vehicles
Energetic Macroscopic Representation
Renault Zoe
1D simulation
validation
Simcenter Amesim
Energetic Macroscopic Representation
Renault Zoe
1D simulation
validation
Simcenter Amesim
Discipline(s) HAL :
Sciences de l'ingénieur [physics]
Sciences de l'ingénieur [physics]/Mécanique [physics.med-ph]/Génie mécanique [physics.class-ph]
Sciences de l'ingénieur [physics]/Mécanique [physics.med-ph]/Génie mécanique [physics.class-ph]
Résumé en anglais : [en]
As stricter regulations on air quality are imposed on automotive manufacturers, simulation is playing a more important role in the electric vehicles design and production. Virtual testing helps reduce the costs of assessing ...
Lire la suite >As stricter regulations on air quality are imposed on automotive manufacturers, simulation is playing a more important role in the electric vehicles design and production. Virtual testing helps reduce the costs of assessing vehicle performances and flaws which can be corrected early on, before the real testing is begun. This paper presents the validation, using Simcenter Amesim, of a virtual battery electric vehicle model with real measured data from the real Renault Zoe vehicle on track. The validated models give confidence in future reuse for other virtual testing scenarios, allowing to perform the tests in the digital domain, early in the development cycle, without the need of expensive and time-consuming real testing platforms.Lire moins >
Lire la suite >As stricter regulations on air quality are imposed on automotive manufacturers, simulation is playing a more important role in the electric vehicles design and production. Virtual testing helps reduce the costs of assessing vehicle performances and flaws which can be corrected early on, before the real testing is begun. This paper presents the validation, using Simcenter Amesim, of a virtual battery electric vehicle model with real measured data from the real Renault Zoe vehicle on track. The validated models give confidence in future reuse for other virtual testing scenarios, allowing to perform the tests in the digital domain, early in the development cycle, without the need of expensive and time-consuming real testing platforms.Lire moins >
Langue :
Anglais
Comité de lecture :
Oui
Audience :
Internationale
Vulgarisation :
Non
Projet Européen :
Établissement(s) :
Université de Lille
Centrale Lille
Arts et Métiers Sciences et Technologies
Junia HEI
Centrale Lille
Arts et Métiers Sciences et Technologies
Junia HEI
Équipe(s) de recherche :
Équipe Commande
Date de dépôt :
2022-07-06T20:57:20Z
2022-07-07T08:04:00Z
2022-07-07T08:04:00Z
Fichiers
- VPPC-21-Simcenter-BEV.pdf
- Version soumise (preprint)
- Accès libre
- Accéder au document