Automatic Driving Cycle Generator for ...
Type de document :
Communication dans un congrès avec actes
URL permanente :
Titre :
Automatic Driving Cycle Generator for Electric Vehicles
Auteur(s) :
Desreveaux, Anatole [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Bouscayrol, Alain [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Trigui, R. [Auteur]
Laboratoire Transport et Environnement [INRETS/LTE]
Castex, Elodie [Auteur]
Territoires, Villes, Environnement & Société (TVES) - ULR 4477
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Bouscayrol, Alain [Auteur]

Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Trigui, R. [Auteur]
Laboratoire Transport et Environnement [INRETS/LTE]
Castex, Elodie [Auteur]

Territoires, Villes, Environnement & Société (TVES) - ULR 4477
Titre de la manifestation scientifique :
2018 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference (VPPC)
Ville :
Chicago
Pays :
France
Date de début de la manifestation scientifique :
2018-08-27
Éditeur :
IEEE
Discipline(s) HAL :
Sciences de l'ingénieur [physics]/Energie électrique
Résumé en anglais : [en]
Driving cycles can be generated by using instrumented vehicle or by simulation using a driving cycle generator. The advantage of the measurement on a real vehicle is to have real velocity profiles. But this method requires ...
Lire la suite >Driving cycles can be generated by using instrumented vehicle or by simulation using a driving cycle generator. The advantage of the measurement on a real vehicle is to have real velocity profiles. But this method requires an instrumented vehicle and the time to carry on the tests when the weather conditions are acceptable. A driving cycle generator is proposed to avoid these problems. Comparison between the two methods is presented.Lire moins >
Lire la suite >Driving cycles can be generated by using instrumented vehicle or by simulation using a driving cycle generator. The advantage of the measurement on a real vehicle is to have real velocity profiles. But this method requires an instrumented vehicle and the time to carry on the tests when the weather conditions are acceptable. A driving cycle generator is proposed to avoid these problems. Comparison between the two methods is presented.Lire moins >
Langue :
Anglais
Comité de lecture :
Oui
Audience :
Internationale
Vulgarisation :
Non
Équipe(s) de recherche :
Équipe Commande
Date de dépôt :
2020-05-15T12:54:34Z
2022-03-07T14:41:29Z
2022-03-07T14:41:29Z