Full Power Constraints HiL Setup for Battery ...
Type de document :
Communication dans un congrès avec actes
URL permanente :
Titre :
Full Power Constraints HiL Setup for Battery Module Testing in Electric Vehicles
Auteur(s) :
German, Ronan [Auteur]
Laboratoire d’Électrotechnique et d’Électronique de Puissance - ULR 2697 [L2EP]
Tournez, Florian [Auteur]
Laboratoire d’Électrotechnique et d’Électronique de Puissance - ULR 2697 [L2EP]
Desreveaux, Anatole [Auteur]
Laboratoire d’Électrotechnique et d’Électronique de Puissance - ULR 2697 [L2EP]
Bouscayrol, Alain [Auteur]
Laboratoire d’Électrotechnique et d’Électronique de Puissance - ULR 2697 [L2EP]
Husar, Calin [Auteur]
Siemens Industry Software S.r.l.
Ciocan, Marius [Auteur]
Siemens Industry Software S.r.l.
Genic, Adrien [Auteur]
Zuber, Dragan [Auteur]

Laboratoire d’Électrotechnique et d’Électronique de Puissance - ULR 2697 [L2EP]
Tournez, Florian [Auteur]
Laboratoire d’Électrotechnique et d’Électronique de Puissance - ULR 2697 [L2EP]
Desreveaux, Anatole [Auteur]
Laboratoire d’Électrotechnique et d’Électronique de Puissance - ULR 2697 [L2EP]
Bouscayrol, Alain [Auteur]

Laboratoire d’Électrotechnique et d’Électronique de Puissance - ULR 2697 [L2EP]
Husar, Calin [Auteur]
Siemens Industry Software S.r.l.
Ciocan, Marius [Auteur]
Siemens Industry Software S.r.l.
Genic, Adrien [Auteur]
Zuber, Dragan [Auteur]
Titre de la manifestation scientifique :
2021 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference (VPPC)
Ville :
Gijon
Pays :
Espagne
Date de début de la manifestation scientifique :
2021-10-25
Éditeur :
IEEE
Date de publication :
2021-10
Mot(s)-clé(s) en anglais :
Hardware-in-the-Loop
Battery testing
Li-ion batteries
electric vehicle
Battery testing
Li-ion batteries
electric vehicle
Discipline(s) HAL :
Sciences de l'ingénieur [physics]
Résumé en anglais : [en]
The aim of this paper is to validate the compliance between an EV and a battery with a reference driving cycle. The Hardware in the Loop methodology is used. It is based on the interactions between the different EV subsystems. ...
Lire la suite >The aim of this paper is to validate the compliance between an EV and a battery with a reference driving cycle. The Hardware in the Loop methodology is used. It is based on the interactions between the different EV subsystems. In this paper, a 35 kWh battery pack is studied. A 5 kWh module from this pack is tested with the same power constraints when used in the real EV. The developed power Hardware-in-the-Loop (HiL) test bench is composed of a model of the traction chain and a controllable current source. A driving velocity cycle is used as an input. The HiL test is achieved at full power scale for a module. It is shown that the tested battery could be used in the studied EV as the limits of the battery operation are not crossed for a WLTC velocity cycle.Lire moins >
Lire la suite >The aim of this paper is to validate the compliance between an EV and a battery with a reference driving cycle. The Hardware in the Loop methodology is used. It is based on the interactions between the different EV subsystems. In this paper, a 35 kWh battery pack is studied. A 5 kWh module from this pack is tested with the same power constraints when used in the real EV. The developed power Hardware-in-the-Loop (HiL) test bench is composed of a model of the traction chain and a controllable current source. A driving velocity cycle is used as an input. The HiL test is achieved at full power scale for a module. It is shown that the tested battery could be used in the studied EV as the limits of the battery operation are not crossed for a WLTC velocity cycle.Lire moins >
Langue :
Anglais
Comité de lecture :
Oui
Audience :
Internationale
Vulgarisation :
Non
Projet Européen :
Établissement(s) :
Université de Lille
Centrale Lille
Arts et Métiers Sciences et Technologies
Junia HEI
Centrale Lille
Arts et Métiers Sciences et Technologies
Junia HEI
Équipe(s) de recherche :
Équipe Commande
Date de dépôt :
2022-06-09T15:33:47Z
2022-06-15T07:13:16Z
2022-06-15T07:40:10Z
2022-06-22T13:51:32Z
2022-06-15T07:13:16Z
2022-06-15T07:40:10Z
2022-06-22T13:51:32Z
Fichiers
- 20210816VPPCRGV01ADRGABV02.pdf
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