Touch Improvisations
Document type :
Partie d'ouvrage: Chapitre
Permalink :
Title :
Touch Improvisations
Author(s) :
Scientific editor(s) :
Sarco-Thomas, Malaika
Book title :
Thinking Touch in Partnering and Contact Improvisation: Philosophy, Pedagogy, Practice
Publisher :
Cambridge Scholars Publishing
Unabridged édition
UK.
Unabridged édition
UK.
Publication date :
2020-10-14
ISBN :
978-1-5275-5363-7
HAL domain(s) :
Sciences de l'Homme et Société/Art et histoire de l'art
French abstract :
Le geste du toucher en danse est problématisé de point de vue chorégraphique et pédagogique. Son rôle dans le processus créatif chorégraphique est illustré par l’analyse d’extraits de répertoire, appris in situ. (Terrain ...
Show more >Le geste du toucher en danse est problématisé de point de vue chorégraphique et pédagogique. Son rôle dans le processus créatif chorégraphique est illustré par l’analyse d’extraits de répertoire, appris in situ. (Terrain et experience empirique en tant que danseuse contemporaine de l’auteure)Show less >
Show more >Le geste du toucher en danse est problématisé de point de vue chorégraphique et pédagogique. Son rôle dans le processus créatif chorégraphique est illustré par l’analyse d’extraits de répertoire, appris in situ. (Terrain et experience empirique en tant que danseuse contemporaine de l’auteure)Show less >
English abstract : [en]
The gesture of touch in dance is problematized from a choreographic and pedagogical point of view. Its role in the choreographic creative process is illustrated by the analysis of excerpts from the repertoire, learned in ...
Show more >The gesture of touch in dance is problematized from a choreographic and pedagogical point of view. Its role in the choreographic creative process is illustrated by the analysis of excerpts from the repertoire, learned in situ. (Fieldwork and empirical experience as contemporary dancer of the author)Show less >
Show more >The gesture of touch in dance is problematized from a choreographic and pedagogical point of view. Its role in the choreographic creative process is illustrated by the analysis of excerpts from the repertoire, learned in situ. (Fieldwork and empirical experience as contemporary dancer of the author)Show less >
Language :
Anglais
Audience :
Internationale
Popular science :
Non
Administrative institution(s) :
Université de Lille
Collections :
Submission date :
2024-01-09T08:23:13Z
2024-01-30T14:49:00Z
2024-01-30T14:49:00Z