Système hybride à pile à combustible et ...
Type de document :
Article dans une revue scientifique: Article original
DOI :
URL permanente :
Titre :
Système hybride à pile à combustible et supercondensateur : structures, contrôle commande et gestion d'énergie
Auteur(s) :
Azib, Toufik [Auteur]
Laboratoire de génie électrique de Paris [LGEP]
Bethoux, Olivier [Auteur]
Laboratoire de génie électrique de Paris [LGEP]
Remy, Ghislain [Auteur]
13338|||Laboratoire d’Électrotechnique et d’Électronique de Puissance - ULR 2697 [L2EP]
Marchand, Claude [Auteur]
Laboratoire de génie électrique de Paris [LGEP]
Berthelot, Éric [Auteur]
Laboratoire de génie électrique de Paris [LGEP]
Laboratoire de génie électrique de Paris [LGEP]
Bethoux, Olivier [Auteur]
Laboratoire de génie électrique de Paris [LGEP]
Remy, Ghislain [Auteur]
13338|||Laboratoire d’Électrotechnique et d’Électronique de Puissance - ULR 2697 [L2EP]
Marchand, Claude [Auteur]
Laboratoire de génie électrique de Paris [LGEP]
Berthelot, Éric [Auteur]
Laboratoire de génie électrique de Paris [LGEP]
Titre de la revue :
European Journal of Electrical Engineering Date of Publication
Pagination :
363 - 382
Date de publication :
2011-03
ISSN :
2103-3641
Discipline(s) HAL :
Sciences de l'ingénieur [physics]
Résumé en anglais : [en]
This paper deals with a study of the hybrid system using membrane of exchange of protons fuel cell (PEMFC) with supercapacitors for applications with strong dynamics of instantaneous power, as in the electrical vehicles. ...
Lire la suite >This paper deals with a study of the hybrid system using membrane of exchange of protons fuel cell (PEMFC) with supercapacitors for applications with strong dynamics of instantaneous power, as in the electrical vehicles. After a description of the power requirements, different hybrid structure are analysed, and two parallel structures are more detailed. For each of them, from a control strategy allowing an effective flows energy management, an experimental validation shows the performances obtained on a mission profile given by the vehicle dynamics.Lire moins >
Lire la suite >This paper deals with a study of the hybrid system using membrane of exchange of protons fuel cell (PEMFC) with supercapacitors for applications with strong dynamics of instantaneous power, as in the electrical vehicles. After a description of the power requirements, different hybrid structure are analysed, and two parallel structures are more detailed. For each of them, from a control strategy allowing an effective flows energy management, an experimental validation shows the performances obtained on a mission profile given by the vehicle dynamics.Lire moins >
Langue :
Anglais
Comité de lecture :
Oui
Audience :
Internationale
Vulgarisation :
Non
Commentaire :
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02054693v1
Date de dépôt :
2020-05-15T13:10:18Z
2022-03-14T13:08:58Z
2022-03-14T13:08:58Z
Fichiers
- https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02054693/document
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