EMR-Based Simulation Tool of a Multi-Train ...
Type de document :
Communication dans un congrès avec actes
URL permanente :
Titre :
EMR-Based Simulation Tool of a Multi-Train Subway System
Auteur(s) :
Mayet, Clément [Auteur]
Laboratoire d’Électrotechnique et d’Électronique de Puissance - ULR 2697 [L2EP]
Delarue, Philippe [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Bouscayrol, Alain [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Chattot, Eric [Auteur]
Laboratoire d’Électrotechnique et d’Électronique de Puissance - ULR 2697 [L2EP]
Delarue, Philippe [Auteur]

Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Bouscayrol, Alain [Auteur]

Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Chattot, Eric [Auteur]
Titre de la manifestation scientifique :
2016 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference (VPPC)
Ville :
Hangzhou
Pays :
France
Date de début de la manifestation scientifique :
2016-10-17
Éditeur :
IEEE
Discipline(s) HAL :
Sciences de l'ingénieur [physics]
Résumé en anglais : [en]
A simulation tool is developed to study the energetic behavior of a subway system composed of several vehicles and Traction Power Substations (TPS). Such systems are complex to study due to the numerous subsystems in ...
Lire la suite >A simulation tool is developed to study the energetic behavior of a subway system composed of several vehicles and Traction Power Substations (TPS). Such systems are complex to study due to the numerous subsystems in interactions. As an intermediary step, only two subways and one TPS, which are connected with a DC energy rail, are considered. Energetic Macroscopic Representation (EMR) is used to organize models and controls. An appropriate quasi-static model of the whole multi- train system is thus obtained. Simulation results analysis are provided.Lire moins >
Lire la suite >A simulation tool is developed to study the energetic behavior of a subway system composed of several vehicles and Traction Power Substations (TPS). Such systems are complex to study due to the numerous subsystems in interactions. As an intermediary step, only two subways and one TPS, which are connected with a DC energy rail, are considered. Energetic Macroscopic Representation (EMR) is used to organize models and controls. An appropriate quasi-static model of the whole multi- train system is thus obtained. Simulation results analysis are provided.Lire moins >
Langue :
Anglais
Comité de lecture :
Oui
Audience :
Internationale
Vulgarisation :
Non
Équipe(s) de recherche :
Équipe Commande
Date de dépôt :
2020-05-15T13:24:53Z
2021-11-19T13:16:46Z
2021-11-19T13:16:46Z