Fuel Cell, Battery and Supercapacitor ...
Type de document :
Communication dans un congrès avec actes
URL permanente :
Titre :
Fuel Cell, Battery and Supercapacitor Hybrid System for Electric Vehicle: Modeling and Control via Energetic Macroscopic Representation
Auteur(s) :
GAUCHIA, Lucia [Auteur]
Bouscayrol, Alain [Auteur]
Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Sanz, Javier [Auteur]
Trigui, Rochdi [Auteur]
Laboratoire Transport et Environnement [IFSTTAR/LTE]
Barrade, Philippe [Auteur]
Bouscayrol, Alain [Auteur]

Laboratoire d'Électrotechnique et d'Électronique de Puissance (L2EP) - ULR 2697
Sanz, Javier [Auteur]
Trigui, Rochdi [Auteur]
Laboratoire Transport et Environnement [IFSTTAR/LTE]
Barrade, Philippe [Auteur]
Titre de la manifestation scientifique :
Vehicle Power and Propulsion Conference
Ville :
CHICAGO
Pays :
Etats-Unis d'Amérique
Date de début de la manifestation scientifique :
2011-09-06
Titre de l’ouvrage :
Vehicle Power and Propulsion Conference
Éditeur :
INSTITUTE OF ELECTRICAL AND ELECTRONICS ENGINEERS - IEEE
Date de publication :
2011-01-01
Mot(s)-clé(s) :
VEHICULE HYBRIDE
SUPERCAPACITOR
BATTERIE
PILE A COMBUSTIBLE
MODELISATION
SUPERCAPACITOR
BATTERIE
PILE A COMBUSTIBLE
MODELISATION
Discipline(s) HAL :
Sciences de l'ingénieur [physics]/Autre
Sciences de l'ingénieur [physics]/Electromagnétisme
Sciences de l'ingénieur [physics]/Electromagnétisme
Résumé en anglais : [en]
Nowadays, no electrochemical energy system presents a competitive operation if compared with internal combustion engine, which is the reason for combining electrochemical energy systems to obtain a hybrid energy storage ...
Lire la suite >Nowadays, no electrochemical energy system presents a competitive operation if compared with internal combustion engine, which is the reason for combining electrochemical energy systems to obtain a hybrid energy storage system. This paper presents a fuel cell-battery-ultracapacitor system for vehicle application. The objective of this paper is to present the Energetic Macroscopic Representation (EMR) of the multi-source power system.Lire moins >
Lire la suite >Nowadays, no electrochemical energy system presents a competitive operation if compared with internal combustion engine, which is the reason for combining electrochemical energy systems to obtain a hybrid energy storage system. This paper presents a fuel cell-battery-ultracapacitor system for vehicle application. The objective of this paper is to present the Energetic Macroscopic Representation (EMR) of the multi-source power system.Lire moins >
Langue :
Anglais
Comité de lecture :
Oui
Audience :
Internationale
Vulgarisation :
Non
Équipe(s) de recherche :
Équipe Commande
Date de dépôt :
2020-05-15T14:03:19Z
2022-03-11T13:12:53Z
2022-03-11T13:12:53Z
Fichiers
- https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01218789/document
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